Tytuł pozycji:
Blogosphere as effective tool of marketing communication
In the past blogs were Internet diaries, today are opinion-forming media, informational and to satisfy the needs of communication and belonging to a group. So long reach and marketing potential that has the blogosphere can not be ignored. Nowadays blogosphere has became an important tool of marketing communication. Advertising campaigns using the blogosphere refer to the so-called referral marketing. In referral marketing the most important role plays opinion leader, a person who has gained customers' trust, able to convince them to his opinion and encourage them to act. Present text is study on blogosphere as effective tool of marketing communication. Case studies on advertising campaignes proved that in fact blogs are effective tools of marketing communication. Present text proves that bloggers are reputable and reliable opinion leaders.
Blogi niegdyś pamiętniki internetowe dziś medium opiniotwórcze, informacyjne oraz zaspokajające potrzeby komunikowania się i przynależności do grupy. Tak dużego zasięgu i potencjału marketingowego, jaki posiada blogosfera nie wolno lekceważyć. Obecnie blogosfera stała się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Kampanie reklamowe wykorzystujące blogosferę odwołują się do tzw. marketingu rekomendacji. Najważniejszą rolę pełni w nim lider opinii, czyli osoba ciesząca się zaufaniem odbiorców, potrafiąca przekonać ich do swojego zdania i zachęcić do działania. Niniejsza praca jest analizą blogosfery jako efektywnego narzędzia komunikacji marketingowej. Analizy przypadków konkretnych kampanii reklamowych potwierdziły, iż blogi są skutecznym narzędziem komunikacji. Zaś blogerzy cenionymi i cieszącymi się zaufaniem liderami e-opinii.