Tytuł pozycji:
The evolution of Picture of Poland – Polish national branding
In this thesis there were discussed both national branding and national trade mark with detailed analyzing the trade mark ‘’Poland’’. The two first chapters are the theory to the further consideration. The main aim of this thesis was investigating of the changes of the picture of Poland. To do it created a survey consisting of 10 questions concerning the picture of Poland and the trade mark ‘’Poland’’. The respondents (100) were the representatives of 11 countries (France, Great Britain, Germany, Austria, Italy, The Czech Republic, Spain, Ukraine, Russia, Switzerland, USA). Aged 23 – 45. There were used 44 reference titles from the objective literature as well as other official statements such as government and commercial reports concerning the given problems
W pracy omówiono zagadnienie szeroko pojętego brandingu narodowego oraz marki narodowej ze szczególnym uwzględnieniem analizy marki „Polska”, z czego dwa pierwsze rozdziały stanowią bazę teoretyczną dalszych rozważań. Celem głównym niniejszej pracy było zbadanie zmiany wizerunku Polski. W tym celu posłużono się kwestionariuszem składającym się z 10 pytań z zakresu wizerunku kraju oraz marki „Polska”. Respondenci (100) byli przedstawicielami 11 narodowości (Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Włochy, Czechy, Hiszpania, Ukraina, Rosja, Szwajcaria, USA) w wieku od 23 do 45 lat. Wykorzystano 44 pozycji bibliograficznych z literatury przedmiotowej oraz skorzystano również z innych komunikatów, takich jak rządowe oraz komercyjne raporty odnoszące sie tej problematyki.