Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Elements of regional education present in 1-3 primary education

Tytuł:
Elements of regional education present in 1-3 primary education
Elementy edukacji regionalnej Podhala w kształceniu uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej
Autorzy:
Witek, Małgorzata
Słowa kluczowe:
Keywords: teacher, regional education, children, teaching, tradition, highlander, Podhale.
Słowa kluczowe: nauczyciel, edukacja regionalna, dziecko, nauczanie, tradycja, góralski, Podhale.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
ABSTRACTTitle. The topic of the thesis is „Elements of regional education present in 1-3 primary education”.Introduction.Objectives. The aim of the thesis was to examine the elements of regional education present in the primary education of pupils attending classes 1-3.Material and method. To conduct my study I have used the following techniques: a poll, an interview and analysis of documents. As far as the tools used in each techniques are considered, I have chosen to use a poll questionnaire, an interview questionnaire and a questionnaire to analyse documents. The poll was directed at all the teachers involved in my research, nine headmasters were interviewed and nine schemes concerning the didactic and educational work of the teachers were analysed. Gathered data allowed me to answer the research questions posed beforehand.Research outcome. Research has shown that a variety of elements of regional education are present in the primary education of pupils attending classes 1-3. Teachers use diverse methods and means of teaching that are in concord with the topic of the lesson. Each school has its own highland music band and headmasters are supporting the teachers conducting the regional education classes among students of integrated profile classes by providing them with numerous teaching aids and enabling them to improve their professional qualifications.Conclusions. Thanks to the numerous elements of the regional educationpresent in the primary education of pupils attending classes 1-3, children have a great chance to become familiar with their closest surroundings. Through such classes pupils gain knowledge about the cultural heritage of their region and, as a result, their local patriotism is formed. In their work, teachers encounter various problems connected with teaching the regional education classes, however, it is due to their own affection towards their region (Podhale) that teachers' commitment to the work does not weaken and the classes are attractive and enjoyable for the pupils.

STRESZCZENIE W JĘZYKU POLSKIMTemat pracy. Temat przedstawionego opracowania to: „Elementy edukacji regionalnej w kształceniu uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej”.Wstęp.Cel pracy. Celem pracy było sprawdzenie jakie elementy edukacji regionalnej występują w kształceniu uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.Materiał i metoda.Do przeprowadzenia badań w swojej pracy wykorzystałam technikę ankiety, wywiadu oraz analizy dokumentów. Narzędziami, które posłużyły w realizacji wybranych technik badawczych były: kwestionariusz ankiety, kwestionariusz analizy dokumentów oraz kwestionariusz wywiadu. Ankietę skierowałam do wszystkich badanych nauczycieli, natomiast wywiad przeprowadziłam z dziewięcioma dyrektorami, przeanalizowałam także dziewięć planów pracy dydaktyczno- wychowawczej nauczycieli. Dzięki zabranemu materiałowi badawczemu udało mi się rozwiązać sformułowane przeze mnie problemy badawcze.Wyniki badań. Badania wykazały iż w nauczaniu klas 1-3 szkoły podstawowej pojawiają się rozmaite elementy edukacji regionalnej. Nauczyciele wykorzystują różnorodne metody i formy pracy, odpowiadające tematyce prowadzonych zajęć. Przy każdej szkole działa zespół góralski, zaś dyrektorzy wspierają nauczycieli w realizowaniu zajęć z edukacji regionalnej w nauczaniu zintegrowanym, dostarczając im licznych środków dydaktycznych oraz umożliwiając uzupełnianie ich kwalifikacji zawodowych.Wnioski. Dzięki występowaniu licznych elementów edukacji regionalnej w kształceniu uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, dzieci mają szansę dogłębnego poznania swojej najbliższej okolicy. Poprzez zajęcia, uczniowie zdobywają wiedzę na temat dziedzictwa kulturowego swojej „małej ojczyzny”, przez co kształtowany jest u dzieci lokalny patriotyzm. Nauczyciele napotykają w swojej pracy na różne trudności związane z nauczaniem edukacji regionalnej, jednak dzięki własnemu umiłowaniu Podhala, ich zaangażowanie nie słabnie, przez co zajęcia są atrakcyjne dla uczniów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies