Tytuł pozycji:
National Geographic Society jako przykład zarządzania światową organizacją non-profit
The National Geographic Society is one of the largest nonprofit organizations in the world. It was founded in 1888 to increase and diffuse geographic knowledge. The organization works in many countries around the world, also it operates on an intercultural and international scale.The aim of the issue is to present management and exploring the way of actions in National Geographic Society. The first chapter shows theoretical aspect, definitions of organization and basic information about international organizations non-profit. Chapter two introduces to the history of National Geographic Society, describes its mission and profile. Third part analyzes the main area of National Geographic operations, grants and programs, media, finansces, society memberships and workers.
Praca opisuje sposób działania światowej organizacji pozarządowej – Towarzystwa National Geographic. Organizacja powstała w 1888 roku w Waszyngtonie i działa już ponad 125 lat – swój jubileusz obchodziła w 2013 roku. Jest światową organizacją non-profit, która funkcjonuje na płaszczyźnie międzykulturowej.Celem pracy jest przedstawienie sposobu działania i zarządzania w Towarzystwie National Geographic Society. Praca została podzielona na trzy rozdziały. W pierwszym rozdziale omówiono zagadnienia teoretyczne i definicje, które pozwalają odpowiednio sklasyfikować National Geographic Society. Drugi rozdział przedstawia organizację, jej misję i profil oraz rys historyczny. Trzeci rozdział analizuje główne obszary działania, sposób ich realizacji, granty i programy, media, finanse oraz zasoby ludzkie.