Tytuł pozycji:
In the web of threats. Social campaigns in fight with dangers of the cyberspace
- Tytuł:
-
In the web of threats. Social campaigns in fight with dangers of the cyberspace
W Sieci zagrożeń. Kampanie społeczne w walce z niebezpieczeństwami płynącymi z cyberprzestrzeni
- Autorzy:
-
Barnowska, Angelika
- Słowa kluczowe:
-
social campaign, social advertisement, social marketing, cyberdangers, dangers related to Internet surfing, Internet
kampania społeczna, reklama społeczna, marketing społeczny, cyberzagrożenia, zagrożenia płynące z Sieci, Internet
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main subject of the dissertation are social campaigns that are fighting the dangers of the cyberspace. With the passing of time, the number of Internet users is growing, as well as the number of threats related to using the cyberspace. That is the reason for many campaign -creating companies and organisations to highlight the dangers to which using the Internet can lead. The social campaign creators resort to different tricks in order to change the attitude of the addressees. The goal of this dissertation is to show the trends among the social campaign broadcasters, their involvement, the mechanisms used, along with ideas to solve the Internet problems. The dissertation includes theoretical spin of social campaign, as well as the most important cyberdangers: Internet Addiction Disorder, access of children to inappropriate content such as pornography and violence, online sexual abuse of the juvenile, cybercrime, cyberbullying, and thoughtlessness of the Internet users. It also contains the analysis of the content of social campaigns devoted to online safety issues.
Tematem pracy są kampanie społeczne walczące z zagrożeniami płynącymi z cyberprzestrzeni. Internautów z roku na rok przybywa, podobnie jak niebezpieczeństw związanych z korzystaniem z Sieci, dlatego też wiele organizacji i firm, będących nadawcami kampanii społecznych, decyduje się tworzyć przekazy o zagrożeniach płynących z Internetu. Nadawcy kampanii społecznych uciekają się do różnych chwytów, które pozwalają im zmieniać postawy odbiorców. Celem pracy jest ukazanie tendencji, jakie panują wśród nadawców kampanii społecznych, stopień ich zaangażowania, mechanizmy, którymi się posługują oraz ich pomysły na walkę z problemami Sieci. Praca zawiera teoretyczne ujęcie reklamy społecznej, a także opis najważniejszych cyberzagrożeń: uzależnienia od Sieci, dostępu dzieci do nieodpowiednich treści takich jak pornografia czy przemoc, seksualnego wykorzystywania nieletnich za pomocą Sieci, cyberprzestępczości, cyberprzemocy oraz nieodpowiedzialności Internautów. Obejmuje także analizę zawartości kampanii społecznych poruszających problem bezpieczeństwa w Sieci.