Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ruch slow jako część neomodernizmu. Jego początki, strategie rozwojowe oraz obszary działalności. Analiza gier neomodernistycznych

Tytuł:
Ruch slow jako część neomodernizmu. Jego początki, strategie rozwojowe oraz obszary działalności. Analiza gier neomodernistycznych
The slow movement as a part of neomodernism. Its beginnings, development strategies and fields of presence. The analysis of neomodernism games.
Autorzy:
Zięba, Karolina
Słowa kluczowe:
ruch slow, modernizm, neomodernizm, kino, gry wideo
the slow movement, modernism, neomodernism, cinema, video games
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy pokażę jakie warunki musiały zostać spełnione, by pojawiło się miejsce na ruch slow; w tym celu przybliżę drogę rozwoju cywilizacji na przestrzeni wieków z wyszczególnieniem pewnych istotnych pojęć. W dalszej części przedstawię ideę stylu życia slow, najwięcej uwagi poświęcę zaś grom wideo, które nazywam neomodernistycznymi. Następnie w oparciu o cechy kina neomodernistycznego wyszczególnię te, które charakteryzują także gry slow i przedstawię ich definicję. Pozwoli mi to na analizę przykładów i udowodnienie mojego twierdzenia. Całość zamknę refleksją filozoficzną z zakresu estetyki, a na sam koniec w nawiązaniu do przywołanego na wstępie motta zastanowię się nad tym, co dzieje się współcześnie z produktami niszowymi.

In my work I show under what circumstances appeared a space for the slow movement. To present it clearly I analyze the development of civilization over the centuries, highlighting certain important concepts that came along. In the next part I present the idea of slow life style, and draw most attention to the video games that I call neomodernistic. Then, based on the characteristics of neomodernist cinema I list those that also characterize slow games and introduce their definition. This allows me to analyze some examples and prove my claim. I summarize my work with the philosophical reflection on aesthetics and at the end in order to the motto from José Ortega y Gasset I sum up with the reflexion what is happening today with the rim products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies