Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczenie starości w prozie kobiecej Dwudziestolecia międzywojennego na przykładzie utworów (Zofii Nałkowskiej, Marii Dąbrowskiej i Marii Kuncewiczowej). Koncepcje metodyczne

Tytuł:
Doświadczenie starości w prozie kobiecej Dwudziestolecia międzywojennego na przykładzie utworów (Zofii Nałkowskiej, Marii Dąbrowskiej i Marii Kuncewiczowej). Koncepcje metodyczne
The experience of old age in womens literary at the Twenty Years between the Wars (on the example of Zofii Nałkowskiej, Marii Dąbrowskiej i Marii Kuncewiczowej). Methodological approaches
Autorzy:
Rak, Małgorzata
Słowa kluczowe:
Old age, female, experience.
Starość, kobieta, doświadczenie.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper take up the work of the three most prominent novelists of the interwar period, which include Maria Kuncewiczowa, Maria Dabrowska and Zofia Nalkowska. In particular, I concentrated on the most interesting issue undertaken in women's literature of the interwar period, namely the experience of aging by women. Each chapter is an example of the teaching and proposing a solution. Class projects are aimed at students third grade the High School. They contain source material, the proposed exemplary methods, forms of work and training aids, iconic texts, adaptations of film, a piece of music and other cultural texts that can be used on Polish language lessons.

W pracy tej zajmuję się twórczością trzech najwybitniejszych powieściopisarek okresu Dwudziestolecia międzywojennego, do których należą Maria Kuncewiczowa, Maria Dąbrowska oraz Zofia Nałkowska. Szczególnie skoncentrowałam się na najbardziej interesującym problemie podejmowanym w literaturze kobiet okresu międzywojennego, mianowicie doświadczeniu starości przez kobiety. W każdym rozdziale znajduje się przykładowa propozycja rozwiązania dydaktycznego. Projekty lekcji skierowane są do uczniów trzeciej klasy Liceum Ogólnokształcącego. Zawierają materiały źródłowe, zaproponowane przykładowe metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne, teksty ikoniczne, ekranizacje filmowe, utwór muzyczny i inne teksty kultury, które można wykorzystać na lekcji języka polskiego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies