Tytuł pozycji:
Postawy młodzieży licealnej wobec modeli życia małżeńsko-rodzinnego
Tematem niniejszej pracy są postawy młodzieży licealnej wobec modeli życia małżeńsko- rodzinnego. Kolejne jej części rozwijają podjętą tematykę, by jak najpełniej przedstawić poruszany problem. Praca podzielona jest na trzy główne części. Pierwszą z nich stanowi rys teoretyczny podejmowanego tematu, na który składa się przede wszystkim analiza literatury przedmiotu, która przedstawia poglądy badaczy na analizowany temat. Drugą część stanowi natomiast charakterystyka metodologiczna tematu, która bezpośrednio odnosi się do podejmowanych w pracy badań. w tej części zostały opisane użyte w procesie przeprowadzania analiz metody oraz techniki, a także scharakteryzowano wykorzystane narzędzia badawcze. w związku z powyższym w podejmowanych badaniach została wykorzystana metoda sondażu diagnostycznego, do której przyporządkowana została technika ankiety, a narzędziem służącym do zebrania wyników badań był kwestionariusz ankiety, złożony częściowo z pytań ankiety autorskiej, oraz po części oparty na standaryzowanych testach. Ostatnią część pracy stanowiła natomiast analiza wyników badań otrzymanych na podstawie odpowiedzi licealistów na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz wyciągnięcie z nich pewnych wniosków i zależności dotyczących badanej problematyki postaw młodzieży licealnej wobec modeli życia małżeńsko- rodzinnego.
The topic presented in this thesis is the attitudes of youths in high school according to the marriage and family life model. The following segments elaborate on the chosen topic, with the aim of introducing the selected problem.The thesis is divided into three main parts, the first part consists of a theoretical sketch of the topic which most of all contains the literature analysis that shows the views of researchers on this particular subject.The second part consists of a methodological characterization, which directly refers to the conducted reasearch regarding the topic. In this section, the method of analysis and techniques, as well as, the characterized aspects of the research are described. In connection with the carried out research, a method of diagnosed survey, a questionnaire was used. Furthermore, the questionnaire was partially formed of questions taken from the author's resources and partially based on standard questions.The last section provides an analysis of the collected results from the questionnaires filled out by the high school youths, together with the evaluated conclusions. In addition, the problems relating to the attitudes of high school youths according to the marriage and family life model are outlined.