Tytuł pozycji:
Publiczne komunikowanie w czasie histerii mediów. Analiza zawartości informacji w internetowych wydaniach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w zakresie wirusa Eboli
The aim of the following thesis is to analysis of communication to the public during the hysteria of the media and analyze the content of information on Ebola virus. The research material comes from online editions of "Gazeta Wyborcza" and "Rzeczpospolita".The work consists of three parts. The first part operates around the definition of the concept of the media, and above all the media hysteria. Simultaneously defines what is mass hysteria, public communication, public organization, with its official representative for contacts with the media.The second part provides a description of the issues and research methodology adopted. For this study important in this part it is to appeal to the Internet as a research location.The third part is devoted to the presentation of background events for an understanding of the media presentation of research results and lessons learned, based on online editions of "Gazeta Wyborcza" and "Rzeczpospolita" and the analysis of the statements of representatives of public organizations regarding information about Ebola virus. The author uses the method of content analysis and case studies. The representative of the theme is aided by charts and quotes from the press analyzed. Body of the units made up of 250 posts press releases.
Cel niniejszej pracy stanowi analiza publicznego komunikowania przez reprezentantów instytucji państwowych w czasie histerii mediów oraz analiza zawartości informacji w zakresie wirusa Eboli. Materiał badawczy pochodzi z internetowych wydań "Gazety Wyborczej" i Rzeczpospolitej". Praca składa się z trzech części. Pierwszy rozdział operuje wokół definicji pojęcia mediów, a przede wszystkim histerii medialnej. Definiuje się jednocześnie czym jest zbiorowa histeria, publiczne komunikowanie się, organizacja publiczna, wraz z jej oficjalnym reprezentantem dla kontaktów z mediami. Drugi rozdział przedstawia opis problematyki oraz przyjętej metodologii badawczej. Dla niniejszej pracy istotne w tej części jest odwołanie się do Internetu, jako miejsca prowadzenia badań.Trzeci rozdział poświęcony jest przedstawieniu tła wydarzeń dla zrozumienia sytuacji medialnej, prezentacji wyników przeprowadzonych badań oraz płynących z nich wnioskach, na podstawie internetowych wydań „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” oraz analizie wypowiedzi reprezentantów organizacji publicznych w odniesieniu do informowania o wirusie Eboli. Autor posługuje się metodą analizy zawartości i przedstawia studia przypadków. W zobrazowaniu tematu wspomaga się wykresami oraz cytatami z analizowanej prasy. Korpus badanych jednostek składa się z 250 wypowiedzi prasowych.