Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Idee i marketing polityczny w kampaniach wyborczych Aleksandra Kwaśniewskiego

Tytuł:
Idee i marketing polityczny w kampaniach wyborczych Aleksandra Kwaśniewskiego
The ideas and political marketing in electoral camapigns of Aleksander Kwaśniewski
Autorzy:
Śliwa, Filip
Słowa kluczowe:
marketing polityczny, wybory, Aleksander Kwaśniewski, idee, polityka, kampania wyborcza, prezydent
political marketing, elections, Aleksander Kwaśniewski, ideas, politic, president
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This bachelor thesis is about elections of Aleksander Kwaśniewski. It analyse ideas and political marketing of those campaigns, what helps udnerstand the phenomeon of this candidate.The thesis has five units. The first one tells about president institution in polish legislation. We can see evolution of this office from the 1921, when the March Constitution was enacted.Second paragraph is a Kwaśniewskis political biogrphy. It tells about his beginnings in university comunistic organization called „Socjalistyczny Związek Studentów Polskich”, and next steps of his political career until the presidential campaign in 1995, which is the topic of next chapter of this thesis. We can see how political marketing was used in this election, and what of ideas Kwaśniewski presented in his book „Wybierzmy przyszłość”.Further chapter is simmilar to the one before, but it is about the second presidential election in which Kwaśniewski took part in 2000. Except political marketing and ideas of the campaign it includes biography of Kwaśniewskis wife Jolanta. Her popularity was very helpful for Kwaśniewski in his campaign.The last chapter is a kind of comparison between campaign from 1995 and from 2000. The conclusion here is that in the second campaign Aleksander Kwaśniewski was popular enough to win in first relay of elections, and he had not any serious oponent.The whole thesis shows the phenomeon of Kwaśniewski – a man who was a politician from communist system, and who won twice after political transformation in times, when people was very negative set to communism.

Niniejsza praca licencjacka podejmuje temat kampanii wyborczych Aleksandra Kwaśniewskiego. Ich analiza pod kątem idei i marketingu politycznego pozwala na zrozumienie sukcesu wyborczego kandydata. Całość podzielona jest na pięć rozdziałów. W pierwszym z nich opisana jest sama instytucja prezydenta, która w Polsce funkcjonuje od czasu uchwalenia Konstytucji Marcowej z 1921 roku. Pozwala to na prześledzenie ewolucji tego urzędu w obliczu zmieniających się warunków politycznych, które wpłynęły na jego wygląd i umocowanie prawne we czasach współczesnych.Drugi rozdział to swego rodzaju biografia polityczna Aleksandra Kwaśniewskiego, który swoją pozycję budował już od czasów studenckich. Opisana jest w nim jego droga do Pałacu Prezydenckiego oraz fakt, że pomimo upadku systemu komunistycznego Kwaśniewskiemu udało się odbudować silną pozycję i zdobyć tak dużą popularność, która zapewniła mu podwójne zwycięstwo w wyborach prezydenckich.Kolejna część pracy poświęcona jest już bezpośrednio kampanii Kwaśniewskiego z 1995 roku. Dzieli się na trzy podrozdziały, dwa pierwsze o poszczególnych turach kampanii, w których sztab kandydata zastosował skuteczne chwyty marketingowe, natomiast trzeci analizuje idee programowe, które Kwaśniewski przedstawił w swojej publikacji „Wybierzmy przyszłość”, wydanej specjalnie z powodu wyborów.W następnym rozdziale poruszony został temat startu Kwaśniewskiego w wyborach w 2000 roku. Kolejne jego podrozdziały podejmują nie tylko kwestie kampanii, w której Kwaśniewski starał się o reelekcję, ale także scharakteryzowałem jego żonę, która miała duży wpływ na sukces małżonka. Podobnie jak w rozdziale poprzednim, także i w tym zawarta została analiza publikacji „Dom wszystkich Polska”, w której Kwaśniewski podobnie jak pięć lat wcześniej opisał swoje założenia ideowe i plany na prezydenturę w przypadku wygranych wyborów.Na samym końcu znajduje się krótkie porównanie obu kampanii, z którego jasno wynika, że w 1995 roku Kwaśniewski wraz ze swoim sztabem wyborczym musiał zmierzyć się nie tylko ze społeczeństwem pamiętającym czasy PRL-u, ale także z bardzo silnym konkurentem – Lechem Wałęsą. W 2000 roku jego pozycja była już na tyle silna, że podtrzymanie pozytywnego wizerunku doprowadziło go do zwycięstwa już w pierwszej turze.Praca licencjacka pokazuje i analizuje środki, które zapewniły Kwaśniewskiemu podwójne zwycięstwo i dziesięcioletnią prezydenturę. Marketing polityczny w połączeniu ze odpowiednimi hasłami ideowymi i wizerunkiem kandydata potrafił zjednać sobie ogromny elektorat, który nie zawiódł kandydata w żadnych wyborach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies