Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tradycja jasnogórska w utworach pro processione Josepha Riepla na przykładzie rękopisów AJG II-219, AJG II-222 oraz AJG II-260

Tytuł:
Tradycja jasnogórska w utworach pro processione Josepha Riepla na przykładzie rękopisów AJG II-219, AJG II-222 oraz AJG II-260
Jasna Góra tradition in pro pocessione compositions by Joseph Riepel exemplified by manuscripts AJG II-219, AJG II-222 and AJG II-260
Autorzy:
Karasiński, Wojciech
Słowa kluczowe:
pro processione, Jasna Góra, Joseph Riepel, Marcin Józef Żebrowski, Franciszek Perneckher
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Joseph Riepel was an austrian music theorist and composer. In the mid of 18th century he resided in Paulines Sanctuary at Jasna Góra, here in local archive is preserved a group of his compositions called pro processione. The aim of this thesis was to make a transcription and analyse of three pieces signatured as AJG II-219, AJG II-222, AJG II-260. The Author also attempts to find a genesis of pro processione repertoire, specifies its functions and compares the compositions to other pro processione pieces by Riepel, Marcin Józef Żebrowski and Franciszek Perneckher. Comprehensive view of discussed topic allowed to formulate new assignations about genesis of pro processione repertoire and relations between pieces of Joseph Riepel and other composers.

Joseph Riepel był austriackim teoretykiem muzyki i kompozytorem. W połowie XVIII wieku przebywał on w sanktuarium oo. Paulinów na Jasnej Górze, a w tamtejszym archiwum unikatowo zachowała się grupa jego kompozycji określanych jako pro processione. Celem niniejszej pracy jest dokonanie edycji krytycznej oraz zanalizowanie trzech utworów opatrzonych sygnaturami AJG II-219, AJG II-222 oraz AJG II-260. Autor stara się wskazać również na gatunkowe pochodzenie repertuaru pro processione, określa jego funkcje oraz porównuje analizowane utwory z pozostałymi kompozycjami pro processione Riepla, Marcina Józefa Żebrowskiego i Franciszka Perneckhera. Całościowe podejście do omawianego tematu pozwoliło na sformułowanie nowych ustaleń, dotyczących genezy repertuaru pro processione i relacji między utworami Josepha Riepla oraz pozostałych twórców.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies