Tytuł pozycji:
Tradycja jasnogórska w utworach pro processione Josepha Riepla na przykładzie rękopisów AJG II-219, AJG II-222 oraz AJG II-260
Joseph Riepel was an austrian music theorist and composer. In the mid of 18th century he resided in Paulines Sanctuary at Jasna Góra, here in local archive is preserved a group of his compositions called pro processione. The aim of this thesis was to make a transcription and analyse of three pieces signatured as AJG II-219, AJG II-222, AJG II-260. The Author also attempts to find a genesis of pro processione repertoire, specifies its functions and compares the compositions to other pro processione pieces by Riepel, Marcin Józef Żebrowski and Franciszek Perneckher. Comprehensive view of discussed topic allowed to formulate new assignations about genesis of pro processione repertoire and relations between pieces of Joseph Riepel and other composers.
Joseph Riepel był austriackim teoretykiem muzyki i kompozytorem. W połowie XVIII wieku przebywał on w sanktuarium oo. Paulinów na Jasnej Górze, a w tamtejszym archiwum unikatowo zachowała się grupa jego kompozycji określanych jako pro processione. Celem niniejszej pracy jest dokonanie edycji krytycznej oraz zanalizowanie trzech utworów opatrzonych sygnaturami AJG II-219, AJG II-222 oraz AJG II-260. Autor stara się wskazać również na gatunkowe pochodzenie repertuaru pro processione, określa jego funkcje oraz porównuje analizowane utwory z pozostałymi kompozycjami pro processione Riepla, Marcina Józefa Żebrowskiego i Franciszka Perneckhera. Całościowe podejście do omawianego tematu pozwoliło na sformułowanie nowych ustaleń, dotyczących genezy repertuaru pro processione i relacji między utworami Josepha Riepla oraz pozostałych twórców.