Tytuł pozycji:
The Country of Origin Effect in Branding Strategy
The aim of the thesis is to discuss issues related to the the country of origin effect. On the basis of selected brands it shows how and in what elements they use this phenomenon. Except the preliminary theoretical considerations, the final analysis include in particular European brands, but compared with the market of the United States. In addition, the work depicts Poland as an example of a country using the country of origin effect in an interesting way. Analysis of selected cases confirmed earlier assumptions about the significance of the country of origin in the marketing actions of brands.
Celem pracy magisterskiej jest omówienie tematyki związanej z efektem kraju pochodzenie. Na podstawie wybranych marek pokazuje w jaki sposób oraz w jakich elementach posługują się one tym zjawiskiem. Oprócz wstępnych rozważań teoretycznych, końcowej analizie poddane zostały w szczególności marki europejskie, jednak w porównaniu z rynkiem amerykańskim. Ponadto praca przedstawia Polskę jako przykład kraju wykorzystującego efekt kraju pochodzenia w ciekawy sposób. Analiza wybranych przypadków potwierdziła wcześniejsze założenia o istotności kraju pochodzenia w działaniach marketingowych marek.