Tytuł pozycji:
WPŁYW REKLAMY NA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Reklamy mają ogromny wpływ na kształtowanie osobowości małego dziecka. Poprzez atrakcyjność reklam skierowanych do dzieci, oczekuje się od rodziców zakupu reklamowanego produktu. Wykorzystując przy tym rozmaite techniki perswazji i manipulacji. Nie bez znaczenia jest również częstotliwość nadawania reklam oraz ich krótka, ale bogata i kolorowa forma. Przy tak rozpowszechnionej formie ukazywania reklam, rodzice i wychowawcy powinni ograniczać wpływ reklamy na dzieci poprzez odpowiednią edukację. Niestety należy pamiętać, że nie da się całkowicie wykluczyć reklamy z codziennego życia, ale można wyczulić i uodpornić dzieci na jej treści i sugestie. W niniejszej pracy przedstawiony został problem wpływu reklamy na dzieci w wieku przedszkolnym. Omówiona została istota reklamy, mechanizmy za pomocą których działa oraz jej psychologiczne oddziaływanie na dzieci, przedstawione w przeprowadzonych badaniach.
Advertisements have a huge impact on a small child’s personality shaping. Because of the attractiveness of advertising targeted at children, it is expected that parents would buy an advertised product. For this purpose various techniques of manipulation and persuasion are used. The frequency of advertising and its rich and colorful form is not insignificant. When this form of advertising is so widespread, parents and tutors should limit the influence of advertisements on children, providing them with proper education. Unfortunately, it ought to be noted that it is not possible to eliminate advertising from everyday life. However, it is achievable to sensitize and immunize children for its content and suggestions.This thesis presents the problem of the influence of advertising on preschool children. It describes the essence of advertising, mechanism used in it and its psychological impact on children which has been presented in the conducted research.