Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONSUMER BEHAVIOUR MOTIVATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS FROM REGION OF RADOM

Tytuł:
CONSUMER BEHAVIOUR MOTIVATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS FROM REGION OF RADOM
MOTYWY ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH LICEALISTÓW Z REGIONU RADOMSKIEGO
Autorzy:
Korycka, Karolina
Słowa kluczowe:
motywy konsumpcji – zachowania konsumenckie – młodzi konsumenci – decyzje nabywcze
consumption motives – consumer behaviours – young consumers – buying motives
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zachowania konsumenckie stanowią szeroki obszar zainteresowania zarówno ze strony psychologii, jak i marketingu. Ważnym ich elementem są motywy konsumpcji czyli przyczyny wszelkich decyzji dokonywanych na rynku dóbr i usług. W pracy zostały omówione powyższe aspekty z perspektywy młodych konsumentów tj. 106 uczniów liceum w wieku 18 lat z regionu radomskiego. W badaniach wykorzystano narzędzie służące diagnozie motywów konsumpcji – Skalę Motywów Konsumpcji. Dokonano weryfikacji zróżnicowania motywów konsumpcji ze względu na płeć. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że zależność istotna statystycznie występuje tylko między jednym motywem konsumpcji tj. jakością a płcią młodych konsumentów. Wśród badanych kobiet nie dominuje wyraźnie żaden z motywów. Natomiast mężczyźni preferują takie motywy konsumpcji jak jakość, kontrola, status/wyróżnianie.

Consumer behaviours are interesting for both psychological and marketing fields of study. The crucial elements of consumer behaviours are the consumption motives, that is, the causes for every decision which is made on the market. In this dissertation, the above motives are discussed from the perspective of young consumers, that is 106 high school students from the region of Radom. In this research the special tool was used that helps to diagnose consumption motives – Consumption Motives Scale. The consumption motives with regard to sex division were verified. The results of conducted research indicate that statistically the only significant dependency appears solely with reference to one consumption motive – quality and the sex of young consumers. Among group of women subjected to the research, there is no dominating consumption motive. On the other hand, men prefer such consumption motives as: quality, control, status (prestige) /standing out.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies