Tytuł pozycji:
Działalność kulturalna firmy rodzinnej Sosenków. Misja, strategia, struktura.
Przedmiotem niniejszej pracy jest sposób funkcjonowania organizacji kultury z perspektywy firmy rodzinnej. Celem pracy jest zwrócenie uwagi na specyfikę tego typu działalności w oparciu o jej misję, strategię i strukturę. W pracy wykorzystane zostały najważniejsze publikacje dotyczące zarządzania strategicznego i zarządzania firmą rodzinną, a także publikacje i dokumentacja dotyczące badanej przez autorkę organizacji.Rozdział pierwszy stanowi teoretyczną część pracy, w której wyjaśnione zostały główne pojęcia (misja, struktura, strategia oraz familizm). Rozdział drugi jest częścią praktyczną, w której wymienione pojęcia zdefiniowano w przełożeniu na badaną organizację. W wyniku obserwacji uczestniczącej oraz w oparciu o dostępne materiały, w pracy zawarte zostały wnioski dotyczące realizowanej misji, obranej strategii oraz struktury firmy. Praca zawiera również wywiady z pracownikami badanej firmy (a zarazem członkami rodziny) Sosenków.
The master thesis’ subject is a way of functioning of a cultural organization from the perspective of a family company. The main goal is to show the specificity of activity of that kind, based on its mission, strategy and structure. In the thesis were used the most important publications about strategic management and management of family business as well as publications and a documentation concerning the described organization.The first chapter, which is the theoretical part of the thesis, explains the main terms: mission, structure, strategy and familism. The second chapter, which is the practical part of the thesis, defines said terms in relation to the described organization. As a result of the participant observation and with use of the knowledge learned from the available materials, the thesis presents conclusions concerning the company’s ongoing mission, chosen strategy and structure.The thesis also includes interviews with the company’s employees/members of the Sosenko family.