Tytuł pozycji:
Wizerunek Straży Granicznej w mediach. Wybrane przykłady
- Tytuł:
-
Wizerunek Straży Granicznej w mediach. Wybrane przykłady
The Image of the Border Guard in the Media. Selected examples.
- Autorzy:
-
Sowa, Paulina
- Słowa kluczowe:
-
Straż Graniczna, public relations, wizerunek, media, środki masowego komunikowania, instytucje publiczne.
Border Guard, public relations, image, media, means of mass communication, public institutions.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Straż Graniczna powstała po zakończeniu I Wojny Światowej. Doszło do zmian na geopolitycznej mapie świata i musiały zostać określone działania na rzecz ustanowienia granic Polski oraz w jaki sposób mają być chronione. Obecnie zabezpieczenie granic ma odmienny charakter, ponieważ Polska jest członkiem Unii Europejskiej oraz Strefy Schengen. Wizerunek Straży Granicznej w mediach jest odzwierciedleniem jej rzeczywistych działań. Za pomocą środków masowego komunikowania społeczeństwo może zapoznać się ze specyfiką ich funkcjonowania oraz zbudować opinię na temat Straży Granicznej.
The Border Guard was created after the First World War. The geopolitical change to the world map required specific measures to promote the establishment of Polish borders and how to protect them. Currently, border security is fundamentally different since Poland is a member of the European Union and Schengen area. The image of the Border Guard in the media is a reflection of its actual activities. By means of mass communication, the society can become familiar with their operations and build their opinion on the Border Guard.