Tytuł pozycji:
Psychology of motivation of managers in transnational corporations
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie tematyki motywacji menedżerów w korporacjach transnarodowych. Motywacja pracowników powinna być jednym z najistotniejszych elementów w każdej firmie. Tylko osoba, która jest odpowiednio motywowana do swojej pracy, będzie ją wykonywała tak jak należy. Dlatego tak ważne jest, aby każdy z nas wiedział jak możemy się sami motywować, jak mogą motywować nas inni i jak my powinniśmy motywować. W pierwszym rozdziale pracy zostało wyjaśnione pojęcie motywacji i manipulacji oraz zostały wymienione źródła motywacji. Drugi rozdział skupia się na głównych teoriach i modelach motywacji oraz sposobach motywowania pracowników. Przedstawiona została również rola lidera w firmie. Trzeci rozdział to omówienie pojęcia korporacji transnarodowej. Wymienione zostały jej cechy, funkcje i specyfika. Ostatni rozdział przedstawia praktyczne uwarunkowania motywacji w pewnej korporacji transnarodowej. Analiza oparta jest na rozmowach z pracownikami i na własnych spostrzeżeniach. Omówione zostały najskuteczniejsze sposoby motywowania pracowników i te mniej skuteczne oraz co sprawia, że pracownik chętniej przychodzi do firmy, jaką rolę w firmie odgrywa lider i jak się go wybiera.
The purpose of this thesis is to present topics of motivation of managers in of transnational corporations. Employee motivation should be one of the most important elements in company. Only a person who is adequately motivated for their work, will be performed as it should be. That is why it is so important that each of us know how we can motivate ourselves how we can be motivated by others and how we should motivate others.In the first chapter is explained the definition of motivation and manipulation and mention the source of motivation. . The second chapter focuses on the major theories and models of motivation and how to motivate employees. It has also been shown leadership role in the company. The third chapter is about transnational corporation. These are the features, functions and specificity .The final chapter presents practical considerations motivation in a transnational corporation . The analysis is based on interviews with employees and on their own observations. presented are the most effective and least effective ways to motivate employees , the role of leadership in the company and how it chooses.