Tytuł pozycji:
Standard ISO jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
Rozwój zarządzania jakością w przedsiębiorstwach doprowadził do tego, że standardy ISO są już powszechne na całym świecie, a organizacje, które takich standardów nie posiadają, jawią się jako mniej wiarygodne z punktu widzenia klientów. W pracy przedstawiono standard ISO, konkretnie ISO 9001, jako narzędzie kształtowania kultury organizacyjnej. Omówiono teoretyczne zagadnienia związane z kulturą organizacji oraz jakością. W trzecim rozdziale przedstawione zostały badania empiryczne związane z wpływem standardu ISO na kulturę organizacji. Badania wykazały, że normy ISO w pewnym stopniu kształtują kulturę, oraz wpływają na sposób zachowania i pracy członków organizacji.
The development of quality management in enterprises has led to the widespread application of the ISO standards throughout the world, and those oranizations which have not implemented them are perceived as reliable by their customers.This thesis focuses on the ISO 9001 management standard as a tool of the development of organizational culture. It discusses theoretical aspects of both corporation culture and quality. Chapter 3 presents empirical studies on the ISO impact on the organizational culture. The research has proven that the ISO norms have some effect on the organizational culture shaping process as well as on employees’ behavior and their approach to work.