Tytuł pozycji:
The impact of activities in the field of employer branding on the degree of the relative attractiveness of travel companies evaluated by the students of Krakow
The contemporary labor market is constantly evolving, in many cases employer isn't only one who make a decision but also employees become very important. Often, it was more up to them to accept a job. The shortage of talent in the labor market makes employers want to be more and more attractive for their candidates, so they take an increasing number of activities in the field of employer branding.This diploma defines what is employer branding and presents how the tourism industry is evolving. The aim of the research, conducted at work, is to determine the prevalence of the relationship between taking action with a employer branding by entities of the tourism industry, and their relative attractiveness, assessment by the Cracow students.In order to solve the above problems, it was chosen representative method using survey techniques. The analysis in own research found that there is no relationship between taking action in the field of employer branding by entities of the tourism industry, and their relative attractiveness, assessment by the Cracow students.
Współczesny rynek pracy ciągle ewoluuje, podmiotem decydującym przestaje być pracodawca, a zaczyna być pracownik. Często to właśnie od niego zależy, jaką ofertę pracy przyjmie. Niedobór talentów na rynku pracy powoduje, że pracodawcy chcą być coraz bardziej atrakcyjni dla swoich kandydatów, podejmują więc coraz większą liczbę działań z zakresu budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Niniejsza praca definiuje czym jest employer branding czyli budowanie wizerunku dobrego pracodawcy oraz prezentuje jak kształtuje się branża turystyczna. Celem badań przeprowadzonych w pracy, jest określenie występowania zależności między podejmowaniem działań z zakresu budowania marki dobrego pracodawcy przez podmioty z branży turystycznej a ich atrakcyjnością względną wśród krakowskich studentów.W celu rozwiązania postawionego problemu wybrano metodę reprezentacyjną z użyciem techniki ankiety. W wyniku analizy przeprowadzonych badań własnych stwierdzono, że nie ma zależności między podejmowaniem działań z zakresu budowania marki dobrego pracodawcy przez podmioty z branży turystycznej a ich atrakcyjnością względną wśród krakowskich studentów.