Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modele biznesowe w e-biznesie

Tytuł:
Modele biznesowe w e-biznesie
Business models in e-bussiness
Autorzy:
Fistek, Dariusz
Słowa kluczowe:
analiza przypadku – dynamika - e-biznes – internet - modele biznesowe
business models - case study - dynamics – e-business – internet
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Business models in e-business are relatively new subject for research. In this thesis the most important problems related to this theme are presented. In the first chapter the accent was put across history of e-business and connected with the history of Internet, then the most important features of electronic market were distinguished. At the end of this chapter development's dynamic in polish e-business was showed to present how important it is for polish economy. In the second chapter business models were definied and then classifed by different criteria. In the last part selected e-business models are characterized and their good and bad sides are listed. Chapter number 3 is an analysis of two cases: blog's site and e-auction. They were rated according to similar factors, causing success of a given business model. This paper is just a part of a wide and innovative theme of e-business model. The thesis is based mostly on polish sources. Particularly essential were 3 postions: Stawiszyński M, Gregor B. Bydgoszcz 2002. „e-Commerce”, Doligalski T. Red. nauk., „Modele Biznesu w Internecie – Teoria i studia przypadków polskich firm”, Warszawa 2014 r., Duczkowskiej-Piaseckiej M. Pod. Red., „Model Biznesu – Nowe strategiczne myślenie” Warszawa, 2013.

Modele biznesowe w e-biznesie są dla nauki stosunkowo nowym przedmiotem rozważań. W niniejszej pracy zostały przedstawione dotychczasowe, najważniejsze zagadnienia związane z tym tematem. W pierwszym rozdziale została zaprezentowana historia powstania e-biznesu oraz ściśle z nim związanego internetu, a następnie zostały wyróżnione najważniejsze cechy rynku elektronicznego. Na końcu tego rozdziału pokazano dynamikę rozwoju e-biznesu w Polsce, aby można była wskazać, jak istotne znaczenie ma to dla polskiej gospodarki. W drugim rozdziale zdefiniowane są modele biznesowe, a później poddane, pod względem różnych kryteriów klasyfikacji. W ostatniej części są szczegółowo scharakteryzowane wybrane modele e-biznesowe, w których kolejno pokazano mocne i słabe strony. Rozdział numer 3 jest analizą dwóch przypadków: serwisu blogowego oraz aukcji elektronicznej. Zostały one rozpatrzone według podobnych czynników powodujących sukces danego modelu biznesowego. Ta praca jest pewnym wycinkiem, całej rozległej i innowacyjnej kwestii modeli e-biznesowych. W tej pracy zostały wykorzystane źródła głównie polskie. Szczególnie istotne były 3 pozycje: Stawiszyński M, Gregor B. Bydgoszcz 2002. „e-Commerce”, Doligalski T. Red. nauk., „Modele Biznesu w Internecie – Teoria i studia przypadków polskich firm”, Warszawa 2014 r., Duczkowskiej-Piaseckiej M. Pod. Red., „Model Biznesu – Nowe strategiczne myślenie” Warszawa, 2013.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies