Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experiences of Polish and American Third Culture Kids in a comparative perspective

Tytuł:
Experiences of Polish and American Third Culture Kids in a comparative perspective
Autorzy:
Trąbka, Agnieszka
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Palgrave Macmillan
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9781137524652
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/20560  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In its over 50 years of history, the term "Third Culture Kids" (or TCKs) has proven to be a very attractive and important label for highly mobile youth and expatriates’ children, but without gaining popularity in mainstream migration studies. After Ruth Hill Useem coined the term, she inspired several (mostly unpublished) dissertations at Michigan University and conducted a survey with Ann Baker Cottrell on American TCKs who had returned to the United States (Cottrell, 2002). Then, in the 1990s, the popularity of the concept increased after the release of the book entitled Third Culture Kids written by David Pollock and Ruth van Reken (the “Bible”, as some of my interview partners call it). Another factor that contributed to its spread is the Internet, with the website tckid.com and especially Facebook. Nevertheless, the term is recognized by TCKs mainly in the United States and South East Asia,1 and approached rather suspiciously by researchers all over the world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies