Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym

Tytuł:
Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym
Cultural differences in international business
Autorzy:
Staszkiewicz, Magdalena
Słowa kluczowe:
cultural differences, international business, organizational culture, transnational corporation
biznes międzynarodowy, kultura organizacyjna, przedsiębiorstwa transnarodowe, różnice kulturowe
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W miarę umiędzynarodawiania działalności gospodarczej, rośnie znaczenie uwzględniania różnic kulturowych i lokalnej tożsamości w planach rozwoju, kulturze organizacji oraz decydujących zadaniach przedsiębiorstwa. Istotność specyfiki kulturowej rynku odgrywa szczególne role przy sprzedaży czy kampaniach marketingowych. Celem pracy jest omówienie problematyki występujących różnic kulturowych, wpływających na działanie międzynarodowych przedsiębiorstw. Rosnąca współpraca pomiędzy korporacjami, jak i ich obecność na wielu rynkach oraz ekspansja na kolejne obszary, dostarcza wiele szans, jednocześnie stwarzając problemy. Wprowadzenia krajowych wymogów oraz zapoznawanie się z kulturowymi zwyczajami determinuje nowe wyzwania dla menedżerów. Przedsiębiorca, inwestując w swoją firmę, nie myśli jedynie o przewidywanych zyskach, ale również o otoczeniu i społeczności w której działa. Problemy w komunikacji międzykulturowej, z uwzględnieniem obyczajów, sposobu życia mieszkańców i ich tradycji oraz trudności we wdrażaniu ponadnarodowych standardów w korporacjach, zostały opisane w oparciu o przykłady transnarodowych przedsiębiorstw.

As the international economic activities is increasing, the importance of including cultural and local identity in development plans, organizational culture and crucial tasks of the company is rising. The significance of the cultural characteristics of the market plays a special role in the sale or marketing campaigns. The purpose of this study is to discuss issues of common cultural differences, fundamentally affecting the performance of multinational companies. The growing collaboration between corporations, their presence in many markets and expansion into new ones, provides opportunities, while simultaneously creating problems. The introduction of national requirements and familiarity with the cultural habits determines new challenges for managers. An entrepreneur, investing in the company, does not think only of anticipated profits, but also about the environment and the communities in which it operates. Problems with intercultural communication, included customs, way of life of residents and their traditions, and difficulties in implementing standards of transnational corporations have been described, based on examples of transnational companies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies