Tytuł pozycji:
Attitudes of users in age from 20 to 25 years old towards paid access to content available on the television and on the Internet
- Tytuł:
-
Attitudes of users in age from 20 to 25 years old towards paid access to content available on the television and on the Internet
Postawy użytkowników w wieku od 20 do 25 lat wobec płatnego korzystania z treści dostępnych w telewizji i w Internecie
- Autorzy:
-
Jaroszczak, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
Internet, television, radio and television license, digitization, new media, internauts, paywall
Internet, telewizja, abonament radiowo-telewizyjny, cyfryzacja, nowe media, internauci, płatny dostęp
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dyplomowa zawiera analizę stosunku polskich użytkowników Internetu i telewizji w wieku od 20 do 25 lat wobec opłat za treści dostępne w Internecie oraz za abonament radiowo-telewizyjny. Celem pracy było poznanie przyczyn, z jakich użytkownicy korzystający z filmów, muzyki, e-booków oraz prasy cyfrowej decydują się na płacenie za te treści w Internecie. Ponadto, zbadano także ich postawy wobec abonamentu radiowo-telewizyjnego oraz istnienie związku pomiędzy akceptacją tej opłaty a zgodą na korzystanie z płatnego dostępu do treści online. Część teoretyczna zawiera opis rozwoju nowych mediów oraz powstania społeczeństwa sieci. Ponadto, dokonano charakterystyki polskiego użytkownika Internetu i telewizji w oparciu o istniejące raporty, a także analizy zjawiska cyfryzacji telewizji w Polsce. Głównym aspektem pracy jest analiza i eksploracja wyników przeprowadzonego badania ankietowego dotyczącego przyczyn płatnego i darmowego korzystania z treści kultury, informacji i rozrywki, a w rezultacie weryfikacja założonych hipotez.
Thesis includes analysis of attitudes of Polish Internet and television users in age from 20 to 25 years old towards paid access to content on the web and for radio and television license. The aim of this study was to know the reasons for what users using videos, music, e-books and digital press choose to pay for these contents on the Internet. In addition, it was also examined their attitudes toward radio and television license and a connection between the acceptance of this fee and access to online content behind the paywall. The theoretical part describes the development of new media and rise of a network society. It was also described the Polish Internet and television users based on existing reports and analyzed the phenomenon of digitization of television in Poland. The main aspect of the work is analysis and exploration results of a survey concerning paid and free access to culture, information and entertainment contents, and consequently verification of the assumed hypotheses.