Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kobiety Bieszczadów. Internetowy wizerunek oraz sytuacja kobiet w Bieszczadach.

Tytuł:
Kobiety Bieszczadów. Internetowy wizerunek oraz sytuacja kobiet w Bieszczadach.
Women in Bieszczady Mountains. Internet image and womens situations in Bieszczady.
Autorzy:
Szatan, Aleksandra
Słowa kluczowe:
self-presentation, Internet image, gender, netnography, women in Bieszczady Mountains, Bieszczady Mountains, Bieszczady's women
autoprezentacja, wizerunek w Internecie, gender, etnografia w Internecie, kobiety w Bieszczadach, Bieszczady, kobieta bieszczadzka,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In scientific and popular discourse, Bieszczady Mountains is a region enrolled as a male-centric, heavenly, idyllic, at the same time is difficult and demanding. It is the Polish equivalent of the Wild West and Arcadia. This dissertation is an attempt to set out a life, fate of women who live in this region, through the prism their Internet presence. I examine their self-presentation, Internet image and adaptation into local community. Another very important point, which has concerned me is women’s perception of Bieszczady Mountains. These people left the city behind for a new life in Bieszczady. They explore and develop their spirituality, inner peace and humility in the face of nature. These values are opposed to such things like materialism, hypocrisy, urban rush. Women in Bieszczady reject the use of the category of beauty, wealth, in order to live close to the nature. Most of them have higher education, satisfying job, but they define themselves as a “Bieszczad’s women”. - women physically and mentally strong, sensitive, brave, resourceful, modest, open to the local community.

Bieszczady to region, który w dyskursie popularnym, jak i naukowym zapisał się, jako męsko centryczny, rajski, sielankowy, a zarazem, jako trudny, wymagający. Stanowi polski odpowiednik dzikiego zachodu. Niniejsza praca jest próbą spojrzenia na losy kobiet, które mieszkają w tym regionie przez pryzmat ich obecności w przestrzeni internetowej. Badam ich autoprezentację, wizerunek w Internecie, adaptację do lokalnej społeczności oraz sposób postrzegania Bieszczadów. Są to osoby, które często porzucają życie w mieście, poszukują swojej duchowości, spokoju, pokory wobec natury, przeciwstawiając te wartości miejskiemu pośpiechowi, materializmowi, dwulicowości. Odrzucają takie kategorie jak zewnętrzne piękno czy bogactwo, po to by w zgodzie ze sobą żyć na łonie natury. To właśnie często kobiety z wyższym wykształceniem, byli pracownicy na wysokich stanowiskach, definiują siebie, jako „kobiety bieszczadzkie” – kobiety silne fizycznie i psychicznie, czułe, odważne, zaradne, skromne, otwarte na lokalną społeczność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies