Tytuł pozycji:
Online travel agency as a new product on the Georgian tourist market
Zasadniczym celem pracy jest analiza mozliwósci rozwoju na Gruzińskim rynku turystycznym Internetowego biura podrózy. W pracy dokonano prezentacji obecnej sytuacji na Gruzińskim rynku turystycznym, a także ukazano perspektywy jego rozwoju w przyszłości. Poruszony został aspekt potencjału internetowych biur podróży, ich przyczynieniu się do wzrostu obrotu turystycznego, a także nowych trendów związanych z E-turystyką. Przy pisaniu pracy wykorzystano źródła wtórne i pierwotne. Były to poza wynikami własnych badań ankietowych również strony internetowe, przewodniki oraz literatura przedmiotu z zakresu zarządzania oraz turystyki.
The main aim of this thesis is the analysis of the tourism market in Georgia, presentation of the current situation and the prospects of its development in the future. In thisthesis is mentioned different aspects connected with potential of online travel agent, also the contribution of growing tourism marketing and new trends related to E-tourism. The most important task was to check whether the internet travel agent has a chance to achieve success on the domestic and foreign markets. While writing paper primary and secondary sources were used, which was covered by websites, guide books and literature in the field of management and tourism.In addition, in the thesis was discussedmethodology of research which has been carried out in the form of a questionnaire and also its results.