Tytuł pozycji:
Wpływ mediów społecznościowych na wybrane procesy informacyjne realizowane przez uczniów szkół podstawowych. Projekt szkoleń dla bibliotekarzy szkolnych
The theme of the work is the impact of social media on selected information processes carried out by primary school pupils. This paper describes and defines social media, made their division and explains the functions. The topic of information processes, understood as part of information behavior was described, as well as phase of information processes. The research method used in the study is a critical analysis of literature. The effect of considerations undertaken in the work is a project of training school librarians, during which librarians will be acquainted with issues concerning the impact of social media on selected information processes implemented by children. The main objective of the training is education of school librarians, about helping children who are victims of share, generate and use of information in social media. Training project confirms the necessity of knowing by school librarians basic social media services and the draw attention to risks posed by the abuse of social networking sites by children.
Tematem pracy jest wpływ mediów społecznościowych na wybrane procesy informacyjne realizowane przez uczniów szkół podstawowych. W pracy opisano i zdefiniowano media społecznościowe, dokonano ich podziału oraz scharakteryzowano funkcje. Podjęto temat procesów informacyjnych, rozumianych jako element zachowań informacyjnych oraz scharakteryzowano fazy procesów informacyjnych. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy jest krytyczna analiza piśmiennictwa. Efektem rozważań podjętych w pracy jest projekt szkolenia bibliotekarzy szkolnych, podczas którego bibliotekarze zaznajomieni zostaną z zagadnieniami dotyczącymi wpływu mediów społecznościowych na wybrane procesy informacyjne realizowane przez dzieci. Za główny cel szkolenia obrano edukacje bibliotekarzy szkolnych, dotyczącą niesienie pomocy dzieciom, które padły ofiarą generowania, udostępniania i wykorzystywania informacji w mediach społecznościowych. Projekt szkolenia potwierdza konieczność znajomości przez bibliotekarzy szkolnych podstawowych mediów społecznościowych oraz zwraca uwagę na ryzyko, jakie niesie ze sobą nadużywanie portali społecznościowych przez dzieci.