Tytuł pozycji:
Showrooming przy zakupie odzieży wśród młodych kobiet w Polsce
Showrooming is a young occurrence in polish society, but it shouldn’t be detract. The number of people who goes to the local shops only for watching or testing products increases every year. The purpose of this thesis was to study about properties of showrooming. Only young women was a members of research group, because fashion and clothing are important part of their lifestyles. Questionnaire was used to conduct a research. Survey result proved that 80% of young women uses showrooming and 40% of them uses it often. The main reason of that occurrence is a willing to pay the lowest price for the goods.
Showrooming jest zjawiskiem stosunkowo młodym, jednak nie należy przez to bagatelizować jego znaczenia. Liczba osób udających się do sklepów stacjonarnych jedynie w celu zapoznania się z ofertą wzrasta z każdym rokiem. Celem pracy była próba opisania tego zjawiska oraz poznania jego uwarunkowań, w odniesieniu do młodych kobiet. Grupę badawczą wybrano z uwagi na wysokie znaczenie sfery zakupowej jak i modowej wśród ich pokolenia i płci. Do realizacji badań posłużono się badaniami ankietowymi. Wyniki wskazują, że około 80% młodych kobiet stosuje showrooming, a dla ponad 40% jest to częsta praktyka. Główną przyczyną występowania tego zjawiska jest chęć zapłacenia jak najniższej ceny.