Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Architektura w filmie ekspresjonistycznym

Tytuł:
Architektura w filmie ekspresjonistycznym
Architecture in Expressionist Films
Autorzy:
Walczak, Małgorzata
Słowa kluczowe:
film, silent film, expressionism, architecture
film, niemy film, ekspresjonizm, architektura
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis concerns the architectural scenery of four silent films from a German motion-picture production company UFA (Universum Film AG): "The Golem" by Paul Wegener (1920), "Nosferatu" (1922) by Friedrich Murnau, "The Nibelungs" (1924) and "Metropolis" (1926) by Fritz Lang. The analysis of different solutions which were applied in discussed works indicates that the architectural decoration was an integral and even decisive element of expressionist films.

Praca dotyczy architektonicznej scenografii czterech niemych filmów berlińskiej wytwórni UFA (Universum Film AG): „Golem” Paula Wegenera (1920), „Nosferatu” (1922) Friedricha Murnaua, „Nibelungi” (1924) i „Metropolis” (1926) Fritza Langa. Analiza różnych zastosowanych rozwiązań wskazuje, że dekoracja architektoniczna była nieodłącznym, a nawet decydującym elementem filmu ekspresjonistycznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies