Tytuł pozycji:
Tubylczość w przestrzeni miejskiej.Targ jako przestrzeń kulturowa na przykładzie placów targowych w krakowskich w dzielnicach Kleparz, Kazimierz oraz Grzegórzki
- Tytuł:
-
Tubylczość w przestrzeni miejskiej.Targ jako przestrzeń kulturowa na przykładzie placów targowych w krakowskich w dzielnicach Kleparz, Kazimierz oraz Grzegórzki
Native in urban space. Market as a cultural space on the example of markets in the Cracow city districts Kleparz, Kazimierz and Grzegórzki
- Autorzy:
-
Michalik, Michał
- Słowa kluczowe:
-
Market, glokalization, cultural diffusion, Plac Nowy, Hala targowa, Targ Stary Kleparz, Targ Nowy Kleparz
Targ, glokalizacja, dyfuzja kulturowa, Plac Nowy, Hala targowa, Targ Stary Kleparz, Targ Nowy Kleparz
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Targ to miejsce wymiany towarów, ale także przestrzeń odbywającej się ciągle dyfuzji kulturowej. To tu styka się to co swoje z tym co obce tworząc indywidualną specyfikę tego miejsca. Autor zajmuje się problemem Krakowskich placów targowych w dzielnicach Kleparz, Kazimierz i Grzegórzki. Pokazuje ich skomplikowane dzieje związane z historią miasta oraz współczesną specyfikę tych miejsc. Na podstawie zebranego materiału pokazuje tradycje jako formę zmienną, oraz że lokalność wytwarza się w wyniku dyfuzji elementów kulturowych.
Market is a place for exchanging goods, but also space where cultural diffusion happens. It is here, where localness meets foreigness forming the individual specificity of the place. The author deals with the problem of Krakow marketplaces in Cracow districts Kleparz, Kazimierz and Grzegórzki. It shows their complicated history associated with the history of the city and the contemporary nature of such places. Based on the collected empirical material shows that tradition is a variable form, and that the locality is a form ceated by diffusion of cultural elements.