Tytuł pozycji:
Social campaigns increasing safety on the roads - analysis of selected social campaigns of Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Celem pracy magisterskiej „Kampanie społeczne zwiększające bezpieczeństwo na drogach – analiza wybranych kampanii społecznych Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” jest opis wybranych kampanii społecznych realizowanych przez tę instytucję. Przeprowadzone działania kampanijne mają charakter działalności prewencyjnych oraz edukacyjnych i skierowane są do wszystkich uczestników ruchu drogowego: kierowców, pieszych. Przeanalizowane zostaną kampanie, które poruszają najczęstsze problemy na polskich drogach: nadmierna prędkość, nietrzeźwość kierowców, brawura kierowców. Niniejsza praca ma charakter badawczy. Przeprowadzono w niej dwa rodzaje badań: pierwsze dotyczą analizy 4 kampanii społecznych, natomiast drugie badania ma charakter empiryczny, a narzędzie do tej części badań zostało stworzone przez badacza. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny. Opisane w nim zostały definicje kampanii społecznych; etapy kampanii społecznych oraz zasady prowadzenia kampanii. Przedstawiono również narzędzia wykorzystywane podczas kampanii społecznych. Drugi rozdział dotyczy analizy kampanii społecznych prowadzonych przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z ich omówieniem. Wybrano następujące kampanie społeczne: „10 mniej. Zwolnij”; „Prędkość zabija. Włącz myślenie! Nie zasuwam!”; „Nie jedź na kacu. Włącz myślenie”; „Piłeś? Nie jedź!”. Trzeci rozdział to badania własne przeprowadzone przez autora pracy magisterskiej. Jako narzędzie badawcze wybrano ankietę on-line. W ankiecie zostały poruszone następujące problemy: znajomość problemów drogowych, które są przyczyną wypadków na polskich drogach, znajomość respondentów na temat kampanii społecznych o tematyce bezpieczeństwa w ruchu drogowym prowadzone przez Krajową radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz ich opinie, skuteczność tych kampanii. Na końcu pracy zamieszczono podsumowanie z najważniejszymi wnioskami.
The aim of the master thesis is the description and analysis of selected social campaigns carried out by Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. The campaign activities have preventive and educational character they are directed to all road users: drivers, pedestrians. It will be analyzed campaigns that tell the most common problems on Polish roads: speeding, drunken drivers and recklessness of drivers. This master paper is character of research. It is conducted in two types of tests: the first concern analysis of three social campaigns, while the second study is empirical, and the tool to this part of the study was created by the researcher. The paper consists of three chapters. The first chapter is theoretical. In this chapter it is described definitions of social campaigns; stages of social campaigns and the principle of keeping the campaign. It also presents the tools used in social campaigns. The second chapter concerns the analysis of social campaigns conducted by the Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. The third chapter is a study conducted by the author's own thesis. As a research tool was selected on-line survey. At the end of the paper is a summary of the most important conclusions.