Tytuł pozycji:
Financial and marketing aspects of functioning of non-governmental organizations on the basis of the association "Siemacha" and the organization "The Children s Society"
Niniejsza praca przedstawia charakterystykę organizacji pozarządowych w Polsce i Wielkiej Brytanii na podstawie stowarzyszenia „Siemacha” oraz organizacji „The Children’s Society”. Ma na celu zaprezentowanie czytelnikowi sytuacji trzeciego sektora gospodarki w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Praca skupia się na zagadnieniach powiązanych z marketingiem oraz reklamą internetową prezentowanych organizacji oraz na aspektach finansowych. Czytelnik ma okazję zapoznać się z działalnością obu organizacji, ich sposobem na pozyskiwanie funduszy oraz promocją.Metoda badawcza obrana przez autora, czyli analiza treści, miała za zadanie wykazać, czy kampanie reklamowe prowadzone przez obie organizacje są spójne z obraną przez nie misją oraz czy oddają jasny, klarowny obraz podejmowanych działań. Analizie poddano osiem materiałów reklamowych, po cztery dla każdej z organizacji. Praca zawiera szczegółowe analizy każdej z nich.
This paper presents the characteristics of non-governmental organizations in Poland and the UK on the basis of the association "Siemacha" and the organization " The Children 's Society ". It aims to present the reader the situation of the third sector in Poland and the UK. The work focuses on issues related to marketing and online advertising presented by the organization and financial aspects . The reader has the opportunity to familiarize themselves with the activities of both organizations, their way of fundraising and promotion.The test method chosen by the author, what is contents analysis was intended to show that the advertising campaigns conducted by the two organizations are consistent with their mission and that reflect the bright, clear picture of the business. Eight advertising materials were analyzed, four for each organization . The paper contains a detailed analysis of each of them.