Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcje muzyki w Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera

Tytuł:
Funkcje muzyki w Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera
Music features in the Golden Heart Trilogy by Lars von Trier
Autorzy:
Sakowska, Nina
Słowa kluczowe:
Lars von Trier, The Golden Heart Trilogy, features of music in films
Lars von Trier, The Golden Heart Trilogy, funkcje muzyki w filmie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this thesis was to find functions of music in films. Analysing The Golden Heart Trilogy by Lars von Trier I have tried to present a lot of functions which music makes in films. The work is divided into introduction, three chapters and conclusion. Introduction is a short history of films. The first chapter is devoted to the three components: Biography – childhood and youth, Beginning of his career and his studies. It is based on Lars von Trier’s book. Plot of Breaking the waves (1996), The Idiots (1998) and Dancer in the dark (2000) is described in the next chapter. There are statements about features of music in those films. Then I wrote analysis of music fragments which are in those films. Next chapter is my conclusion about analysis which is contain in previous chapters.

Celem niniejszej pracy było wykazanie różnych sposobów wykorzystania muzyki w filmie. Na podstawie Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera starałam się ukazać mnogość funkcji, jakie ścieżka dźwiękowa może pełnić w dziele filmowym. Na niniejszą pracę składa się wstęp, trzy główne rozdziały oraz zakończenie. We wstępie pracy przedstawiłam krótką historię kina dźwiękowego.Pierwszy rozdział Lars von Trier - biografia zawiera trzy podrozdziały: Biografia - dzieciństwo i lata młodzieńcze, Pierwsze próby reżyserskie oraz Studia reżyserskie. Treść każdego z nich oparta jest na autobiograficznej książce Larsa von Triera Spowiedź DOGMAtyka. W kolejnym rozdziale przedstawiłam kontekst powstania poszczególnych filmów. Zajęłam się opisem i fabułą filmów Przełamując fale (1996), Idioci (1998) i Tańcząc w ciemnościach (2000) i wyznaczyłam funkcję muzyki w dziele. Następnie napisałam analizę fragmentów muzycznych do powyższych filmów. Zakończenie oparłam na podsumowaniu moich rozważań i sformułowaniu należytych wniosków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies