Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experience of young Polish migrants in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Tytuł:
Experience of young Polish migrants in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Doświadczenie młodych polskich migrantów w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
Autorzy:
Kułakowska, Małgorzata
Słowa kluczowe:
akulturacja, migracja, edukacja, młodzież, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
acculturation, migration, education, youth, United Kingdom of Great Britain and the Northern Ireland
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work has been to describe and analyse the experience of young Polish migrants living in British Isles (especially in the United Kingdom). The theoretical part referred to the literature on migration and identity, yet the main focus has been on the discussion with the acculturation literature. The empirical part has primarily drawn from the qualitative research conducted by the author among young Polish migrants in England, comparing it to the similar research conducted by other scholars in England, Scotland and also in the Republic of Ireland. The work closes with a critical examination of the so called Berry’s model, highlighting weaknesses related to its bicultural construction and lack of contextuality.

Celem pracy była analiza i opis doświadczenia młodych polskich migrantów na Wyspach Brytyjskich (z naciskiem na Zjednoczone Królestwo). Część teoretyczna odwoływała się do z literatury dotyczącej procesów migracyjnych oraz tożsamości, jednak przede wszystkim stanowiła dyskusję z literaturą dotyczącą procesów akulturacyjnych. Część empiryczna natomiast oparta została na badaniach jakościowych przeprowadzonych przez autorkę w środowisku młodych polskich migrantów latem roku 2014 w Anglii, porównując je do podobnych badań przeprowadzonych przez innych badaczy na Wyspach Brytyjskich (w Anglii, Szkocji jak również w Republice Irlandii). Na podstawie zrealizowanych badań oraz w wyniku analizy porównawczej, została przeprowadzona krytyczna analiza popularnego w literaturze modelu Berry’ego – uwypuklająca słabości związane z jego dwukulturową konstrukcją oraz brakiem ukontekstowienia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies