Tytuł pozycji:
Reading distractors present among high school students
Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie dystraktorów czytania obecnych wśród uczniów szkół średnich. Uczestnicy badania to grupa siedemnastolatków i osiemnastolatków uczęszczających do szkół średnich w Kielcach, w Polsce. Uczniowie uzupełniają kwestionariusze, których celem jest sprawdzenie nawyków czytelniczych badanych. Kwestionariusze umożliwiają również ustalenie, czy istnieją konkretne nawyki czytelnicze ułatwiające bądź utrudniające rozumienie treści tekstu. Badani otrzymują także do przeczytania krótkie teksty, po których następują pytania na zrozumienie treści. Wyniki testów (tj. odpowiedzi na pytania) mają za zadanie zapewnić badaczowi informacje, w jakim stopniu i w jaki sposób dystraktory czytania wpływają na rozumienie treści. Ponadto, owe wyniki pozwalają określić, który z nich jest najbardziej, a który najmniej dominujący na tle pozostałych.
The main aim of the thesis is to look into reading distractors present among high school students. The participants in this research are seventeen-year-old and eighteen-years-old learners of English as a foreign language attending to the high schools in Kielce, Poland. They fill questionnaires whose goal is to investigate students’ reading habits. Additionally, thanks to the questionnaires it is possible to determine whether there are any specific reading habits facilitating or hindering reading comprehension. Participants also read 4 sample texts and answer reading comprehension questions of a multiple choice which follow the texts. Test results are intended to provide the researcher information to what extent and how reading distractors affect reading comprehension, and which of the distractors are the most and the least dominant ones.