Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Techniki public relations w kampaniach prezydenckich wybranych państw Ameryki Łacińskiej

Tytuł:
Techniki public relations w kampaniach prezydenckich wybranych państw Ameryki Łacińskiej
Public relations techniques on presidential campaigns in Latin America
Autorzy:
Plewa, Karolina
Słowa kluczowe:
public relations, democratization, presidential campaigns, political marketing, Juan Manuel Santos, Michelle Bachelet
public relations, procesy demokratyzacji, kampanie prezydenckie, marketing polityczny, Juan Manuel Santos, Michelle Bachelet
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of the study is to demonstrate the importance of public relations today in creating the image of politics in Latin American countries, and what factors can influent the political culture of these countries. The first chapter describes the development of public relations over the centuries, taking into account the theory of communication, management and marketing. Much space is devoted to the theory of political marketing and problems with the proper definition of the PR. The second chapter describes the changes that have taken place in Latin America throughout history, in particular the processes of democratization, political culture and the perception of the media. The third chapter of this study is an attempt to describe the specifics of the presidential election in Chile and Colombia and analyzes the presidential campaign of Juan Manuel Santos from 2010, and Michelle Bachelet from 2013. The end of the third chapter compares the two campaigns and attempt to identify the specific characteristics of the whole of Latin America.

Głównym celem pracy jest zaprezentowanie jakie znaczenie współcześnie ma public relations w kreowaniu wizerunku polityka w krajach latynoamerykańskich oraz tego, jakie czynniki wpływają na kulturę polityczną tych krajów. W pierwszym rozdziale podjęto próbę opisania rozwoju public relations na przestrzeni wieków przy uwzględnieniu teorii komunikowania, zarządzania i marketingu. Dużo miejsca poświęcono również teorii marketingu politycznego oraz problemom ze właściwym zdefiniowaniem PR-u. Rozdział drugi traktuje o przemianach, jakie miały miejsce w krajach Ameryki Łacińskiej na przestrzeni dziejów, a w szczególności procesach demokratyzacji, kulturze politycznej oraz odbiorze mediów. Rozdział trzeci niniejszej pracy to próba opisania specyfiki wyborów prezydenckich w Chile i w Kolumbii oraz analizy kampanii prezydenckiej Juana Manuela Santosa z 2010 roku oraz Michelle Bachelet z 2013 roku. Koniec trzeciego rozdziału stanowi porównanie obu kampanii oraz próbę wyłonienia specyficznych dla całej Ameryki Łacińskiej cech.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies