Tytuł pozycji:
Autorytet nauczyciela w oczach gimnazjalistów
This work is devoted to the issue of the teacher's authority. The author wanted to show what factors affect the authority, how they are perceived by junior high school teachers and their attitudes arouse students' confidence. The research material was used for the survey, conducted among secondary school pupils Educational Complex – Preschool in Bachowice. The work is divided into four main parts: the concept of authority, methodology research, ethnographic and geographic characteristics of the test environment and analysis of junior high school students own research. The author comes to the conclusion that teacher to be an authority in today's reality, you must combine knowledge transfer with the statutory participation in the world of multimedia.
Niniejsza praca jest poświęcona zagadnieniu autorytetu nauczyciela. Autorka chciała pokazać jakie czynniki wpływają na autorytet, jak są postrzegani nauczyciele przez gimnazjalistów oraz jakie postawy budzą zaufanie uczniów. Za materiał badawczy posłużyły ankiety, przeprowadzone wśród uczniów klas gimnazjalnych Zespołu Szkolno – Przedszkolnego im. Ks. Franciszka Gołby w Bachowicach. Praca została podzielona na cztery zasadnicze części: pojęcie autorytetu, metodologia badawcza, charakterystyka etnograficzno-geograficzna badanego środowiska gimnazjalistów oraz analiza badań własnych. Autorka dochodzi do konkluzji, że nauczyciel, aby być autorytetem w dzisiejszej rzeczywistości, musi połączyć przekazywanie wiedzy z biegłym uczestnictwem w świecie multimediów.