Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PUBLIC CULTURAL INSTITUTION ON THE FREE MARKET. ART MARKETING AS A RECIPE OF SUCCESS OF THE OPERA KRAKOWSKA

Tytuł:
PUBLIC CULTURAL INSTITUTION ON THE FREE MARKET. ART MARKETING AS A RECIPE OF SUCCESS OF THE OPERA KRAKOWSKA
PUBLICZNA INSTYTUCJA KULTURY W RZECZYWISTOŚCI WOLNORYNKOWEJ SZTUKA MARKETINGU PRZEPISEM NA SUKCES OPERY KRAKOWSKIEJ
Autorzy:
Gaweł, Magdalena
Słowa kluczowe:
Instytucja kultury, marketing, zarządzanie, media, Opera Krakowska
The cultural institution, marketing, management, media, Krakow Opera
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Management is the art of achieving goals. Business management mechanisms and tools can bring savings and other benefits to cultural institution. A key point of this process is a communication with people. Communication is important both, outside as and inside the organization. On the other hand, times, interpersonal communication processes, and technology trends are rapidly changing. Few managers and few cultural institutions, can cope with these changes in such short time. Budget planning and organization structure are not the only ones pillars of the organization, the key to success is also creating a vision and tasks, which through knowledge, practice and intuition should be properly implemented. One of the most important elements of this process is the usage of marketing tools in communication with potential customers - including cultural product. They can in fact determine the success of the institution. Exemplification of the foregoing is Krakow Opera.

Zarządzanie to sztuka osiągania celów. Sprawdzone mechanizmy zarządzania mogą przynieść kulturze wiele oszczędności i pożytku. Istotnym elementem w tym procesie jest komunikacja z ludźmi - zarówno na zewnątrz instytucji, jak również wewnątrz niej. Zmieniają się jednak czasy, procesy komunikacji międzyludzkiej, a także trendy technologiczne. Tylko nieliczni menadżerowie i nieliczne instytucje kultury, z reguły na czas krótki mogą owym przemianom sprostać. Stworzenie budżetu i struktury nie jest jedynym filarem funkcjonowania organizacji, istotą jest także stworzenie wizji, zadań, które za pomocą wiedzy, praktyki i intuicji należy realizować. Jednym z ważniejszych elementów tego procesu jest wykorzystywanie narzędzi marketingowych w komunikacji z potencjalnymi odbiorcami - również produktu kulturalnego. To one w istocie mogą przesądzić o sukcesie instytucji. Egzemplifikacją powyższych rozważań jest Oper Krakowska.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies