Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania komunikacji marketingowej w grach video

Tytuł:
Uwarunkowania komunikacji marketingowej w grach video
Determinants of marketing communication in video games
Autorzy:
Kraszewski, Wawrzyniec
Słowa kluczowe:
gry reklamowe – lokowanie produktu w grach video – reklama w grach
advergaming – advergames – in-game advertising
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca ma na celu zestawienie wybranych podejść badawczych dotyczących gier reklamowych i lokowania produktu w grach video. Zaprezentowane zostają uwarunkowania rozwoju tego rodzaju komunikacji marketingowej, z uwagi na cechy samego medium, jakim są gry jak i otoczenia rynkowego oraz społecznego. Przedstawione zostały także podejścia psychologiczne w badaniu przekazu reklamowanego w grach video, czyli to jak ten rodzaj komunikacji kształtuje postawę i pamięć konsumenta. Sposób ekspozycji marki i interaktywność z nim związana zostały przedstawione jako ważne czynniki oddziałujące na odbiorcę, podobnie jak rozrywkowy aspekt gier oraz kongruencja marki, gry i konsumenta. Badania zrealizowane w zakresie tej pracy miały na celu zgłębienie zależności pomiędzy interaktywnością, kongruencją i rozrywkowością a przywołaniem marki i chęcią zakupu reklamowanego przez grę produktu.

The work is aimed to present selected research approaches regarding advergames and product placement in video games. There are presented conditions for the development of this type of marketing communication, due to the characteristics of the medium itself, and as well the market and social environment. In the study there is presented also psychological approach to marketing communication in video games and how this kind of communication influence the attitude and memory of the consumer. The method of brand placement and interactivity associated with it were presented as important factors affecting the recipient, as well as the entertainment aspect of the game and the congruence between brand, game and consumer. Research carried out in the scope of this paper was to explore the relationship between interactivity, congruence and entertainment with brand recall and purchase intention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies