Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of self-persuasion strategies in adolescence and early adulthood and their relationship with self-esteem

Tytuł:
The use of self-persuasion strategies in adolescence and early adulthood and their relationship with self-esteem
Stosowanie strategii autoperswazyjnych w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości oraz ich związki z samooceną
Autorzy:
Adamiec, Anna
Słowa kluczowe:
autoperswazja, samoocena, adolescencja, wczesna dorosłość
self-persuasion, self-esteem, adolescence, early adulthood
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy było sprawdzenie, czy stosowanie strategii dotyczących zmiany własnej postawy zależy od wieku oraz czy występują związki między ich stosowaniem a samooceną. W obecnej pracy, zmiana własnej postawy koncentrowała się wokół ograniczania czasu spędzanego w internecie. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 115 osób, uczniów gimnazjum i liceum oraz wśród studentów. W pracy wykorzystano cztery narzędzia badawcze: Historię samoprzekonywania, Zmodyfikowaną Skalę E-T dla młodzieży, Profil Samooceny dla dorastających oraz ankietę korzystania z internetu. Uzyskane wyniki pozwalają stwierdzić, że w sytuacji ograniczania czasu spędzanego w internecie, wiek wpływa na liczbę tworzonych prób przekonywania. Wykazano również, że młodzi ludzie najczęściej stosują strategie pośrednio odnoszące się do zmienianej postawy. Zaobserwowano związki strategii autoperswazyjnych i samooceny. Omówiono możliwe przyczyny zaobserwowanych zjawisk oraz podano rekomendacje dla dalszych badań.

The aim of this study was to examine whether self-persuasion depends on age and whether self-persuasion strategy are correlated with self-esteem. Attitude change was focused on limiting online time. The survey was conducted among 115 people, university students, high school students and middle school students. It has been shown that age affects the number of self-persuasion arguments. In the present study younger adolescents create less persuasion arguments than older adolescents. Furthermore, it has been shown that young people most frequently use indirect strategies of self-persuasion. In the present work was also observed the correlations between self-persuasion strategy and self esteem. The possible causes of observed phenomena have been discussed and recommendations for further research were proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies