Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

House of Cards as TV-series 2.0

Tytuł:
House of Cards as TV-series 2.0
House of Cards jako serial 2.0
Autorzy:
Krakowska, Anna
Słowa kluczowe:
Tv-series 2.0 American TV quality television House of Cards discourse social media
serial 2.0 amerykańska telewizja telewizja jakościowa House of Cards dyskurs media społecznościowe
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to present an innovative approach to problematics of TV-series 2.0 and search for elements of this theoretical construction in the elements of series itself, as well as in promoting actions conducted in social media. The first part of this thesis briefly describes the functioning of American media system, its framework established by Constiution of United States and Comunnication Act. Secondly, it presents a short history of american TV series that in some way changed the view about what does the television look like in USA. Furthemore, this thesis analyses one of contemporary TV series- House of Cards- its structure, creation of characters and means of direct contact with the audience, which allow researchers to classify House of Cards as TV-series 2.0. The last part of this thesis is an discourse analysis of House of Cards communication at most commonly used chanels of the social media: Facebook, Twitter and Instagram.

Cel tej pracy to próba innowacyjnego podejścia do problemu serialu 2.0, poszukanie elementów tego konstruktu teoretycznego zarówno w elementach samego serialu jak i w działaniach promocyjnych wykorzystywanych przez tak zwane media społecznościowe. Na początku pracy zostaje opisane pokrótce funkcjonowanie amerykańskiego systemu medialnego, jego ram określonych przez akty prawne, takie jak Konstytucja USA czy Communication Act oraz zwięzła historia amerykańskich seriali, które w jakiś sposób zmieniały postrzeganie telewizji w Stanach Zjednoczonych. Następnie, analizie zostaje poddany jeden ze współczesnych seriali- House of Cards- jego struktura , metoda przedstawiania postaci oraz elementy bezpośredniego kontaktu z widzem, które mogą przesądzać o możliwości zaklasyfikowania serialu House of Cards jako serialu 2.0. Ostatnia część niniejszej pracy polega na analizie dyskursu o House of Cards dokonanego na trzech oficjalnych kanałach w mediach społecznościowych- Facebooku, Twitterze oraz Instagramie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies