Tytuł pozycji:
Wykorzystanie nowych mediów w polityce na przykładzie analizy wybranych kanałów polityków Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości w serwisie YouTube.com
Celem badawczym pracy jest przedstawienie sposobu porozumiewania się pomiędzy politykami, a społeczeństwem, za pomocą wybranego medium społecznościowego – YouTube. Na tą potrzebę zostanie sprawdzona ilość polityków obecnych w tym portalu oraz opisanie poszczególnych kont tych, którzy zdecydowali się założenie kanału w serwisie. Ma to pokazać, że YT pomimo zbliżonej popularności do innych mediów społecznościowych, jest równie atrakcyjne i w podobnym stopniu może być wykorzystywane do politycznej komunikacji. Następnie, profile zostaną opisane ze względu na ich zawartość oraz porównane z tymi, prowadzonymi przez partyjnych kolegów oraz konkurentów.W rozdziale pierwszym przedstawię założenia metodologiczne pracy. Rozdział drugi będzie o warunkach niezbędnych do procesu porozumiewania się polityków z odbiorcami ich treści. Rozwinę model komunikowania ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania politycznego oraz sposobów jego działania w Internecie. Zajmę się także marketingiem politycznym, jako jedną z form komunikacji politycznej. W rozdziale trzecim zamierzam wyjaśnić pojęcie nowych mediów oraz poruszyć kwestię ich wpływu na politykę. Przybliżę, co to są media społecznościowe, jaki jest sposób ich funkcjonowania, a także, co sprawiło, że cieszą się tak dużą popularnością. Na koniec przedstawię historię i fenomen YouTube’a. Z kolei rozdział czwarty to prezentacja zawartości wybranych przeze mnie uczestników związanych z polską polityką, które zdecydowały się na prowadzenie działań w tym serwisie. Będą to profile polityków Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Wskażę cechy charakteryzujące poszczególne konta. Następnie zanalizuję główne treści, jakie są umieszczane przez wymienionych aktorów politycznych oraz przedstawię te, które są najchętniej oglądane.
The aim of this study is to show how to communicate between the politicians and the society, using the selected social media – YouTube. In the first chapter I will present the methodological assumptions work. The second chapter is about the conditions necessary for the process of communication between the politicians and the consumer of their content. In the third chapter I'm going to explain the concept of the new media and their influence on politics. The fourth chapter is a presentation of the content selected by me accounts of Polish politicians, who decided on the activity on this website.