Tytuł pozycji:
Teaching EFL Vocabulary to Young Learners
- Tytuł:
-
Teaching EFL Vocabulary to Young Learners
Nauczanie słownictwa w języku angielskim jako języku obcym we wczesnej fazie nauczania
- Autorzy:
-
Grabarek, Karolina
- Słowa kluczowe:
-
nauczanie, słownictwa, wczesna faza nauczania, język angielski, język obcy, słownictwo, nauczanie słownictwa,
EFL, teaching, vocabulary, young, learners
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The primary purpose of this study is to discuss the topic of teachingvocabulary to young learners. The basic terminology will be explained along with different techniques and methods of teaching vocabulary. Also, examples of different activities will be given.The first part of the paper will be built around a specific bibliography as well as personal insight into the topic. It will describe the importance of vocabulary in thelearning process, define who a young learner is, what vocabulary is, and how to teach vocabulary when working with young learners. It will explain the basic terminology required for a proper understanding of the problem. As the topic is “Teaching EFL vocabulary to young learners”, different methods and techniques will be described along with examples of different activities that are helpful in teaching words. Thefocus will not only fall on ordinary techniques such as group work, pair work, and listen and repeat activities but also on games, songs, and more creative ways of working with children, all of which will be described in detail in the practical part of this paper.In the paper I would also like to highlight some differences in how vocabulary is learnt by young learners and by adults, and to present some of the most effective techniques and methods for teaching the former group.The second chapter of this thesis will be practical. It will include lesson plans and evaluations from lessons conducted during my practice. It will be based on classes prepared for children aged 6 to 10 years old at an elementary level. I will give a detailed description of five lessons and discuss the outcome of each one.In the conclusion I will highlight the most important results of the study and sum up the whole thesis, focusing on the outcomes of these observations.
Nauka języka angielskiego jest obecnie obowiązkowa w prawie wszystkichpolskich szkołach i rozpoczyna się już od najmłodszych lat. Młody uczeń jest szczególnym rodzajem ucznia i wymaga wyjątkowej uwagi oraz specjalnych metod nauczania. W związku z tym, nauczyciele zmuszeni są do wykorzystywania nowym metod nauczania tak by proces ten był jak najbardziej efektywny. Nie jest to jednak ładne zadanie chociażby ze względu na to jak różnie rozwija się każde dziecko i jak różnie przyswaja nowe informacje. W procesie nauczania języka obcego szczególną rolę odgrywa nauka słownictwa. Jest to niemalże najważniejszy aspekt, bez którego komunikacja jest niemożliwa. Dzięki bogatemu zasobowi słownictwa, uczeń zdobywa możliwość przekazywania tego co chce przekazać, nawet jeśli jego wiedza gramatyczna nie jest zbyt obszerna. Metody nauczania słownictwa są przeróżne, jednak praca z dziećmi wymaga szczególnego podejścia, stąd pomysł nauki poprzez zabawę. Nie jest tajemnicą, że dzieci najlepiej przyswajają nową wiedzę, kiedy ćwiczenia bardziej przypominają zabawę niż naukę. Wynika to z tego, że takie podejście przypomina sposób w jaki dzieci przyswajają słownictwo w swoim ojczystym języku. Co więcej, dzięki tej metodzie dzieci są bardziej zaangażowane w lekcje. Nie odczuwają przymusu nauki jaki narzuca szkoła, uczą się nieświadomie nie zdając sobie sprawy z tego jak wiele zostaje zapamiętane. Aby taki system nauczania był skuteczny muszą być spełnione pewne warunki. Szkoła to nie plac zabaw a lekcja to nie czas wolny. Musi być zachowany pewien porządek, o którym nauczyciel nie może zapomnieć. Ćwiczenia muszą być wykonywane w konkretnym porządku a ich poziom trudności nie może przekraczać możliwości intelektualnych uczniów, co więcej musi on być odpowiednio 36dostosowany do ich wieku. Dzieci w wieku szkolnym nie nauczą się rzeczy skomplikowanych nawet jeśli zaoferuje im się przyjazną atmosferę. Podczas nauczania słownictwa należy zwrócić szczególną uwagę nie tylko na to jak ale również jakiego słownictwa uczymy. Zbyt skomplikowane słowa i tak nie pozostaną w pamięci na długo, warto więc skupić się na tym co otacza dzieci na co dzień. Stąd podział na kategorie takie jak dom, czas wolny, zwierzęta itd. Podsumowując, słownictwo jest jedną z najważniejszych rzeczy w kontekście nauki języka obcego. Z tego powodu należy kłaść na nie szczególny naciski stosować metody, które będą w stanie wspomóc przyswajanie wiedzy przez uczniów a także zwiększą zainteresowanie lekcją.