Tytuł pozycji:
FUNKCJA LOGISTYKI W SYSTEMOWYM ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ NA PRZYKŁADZIE ORGANIZACJI SEKTORA MOTORYZACYJNEGO
Celem pracy jest przedstawienie funkcji logistyki w systemowym zarządzaniu jakością i jej wpływ na jakość w przedsiębiorstwie. Obiektem badania jest firma sektora motoryzacyjnego produkująca przewody do klimatyzacji samochodowej. Praca składa się z trzech części. W pierwszej części poruszone zostają zagadnienia związane z ogólnym pojęciem jakości, ewolucją podejścia do niej aż do systemowego zarządzania jakością, a w zakończeniu rozdziału przedstawione zostają wymagania normy ISO/TS 16949:2009 odnoszące się do branży motoryzacyjnej. W drugiej części przedstawiony jest ogólny zarys badanej firmy w postaci krótkiego opisu przedmiotu działalności firmy, struktury organizacyjnej oraz mapy procesów. W trzeciej części natomiast zawarte są dane dotyczące procesu logistycznego w danej organizacji m.in. przedstawienie procedur, obszarów monitorowania procesu i omówienia narzędzia doskonalenia procesu. Zastosowanymi metodami badawczymi są studium przypadku i analiza danych. Praca kończy się wnioskami dotyczącymi sprawności procesu logistyki w przedstawionej firmie i w odniesieniu do norm ogólnych.
The aim of this study is to describe logistics functions in the system of quality management and its impact on the quality of the production facility. The object of the study is a company that produces automotive hoses for car air conditioning. The work consists of three parts. The first part describes issues related to the general concept of quality. The chapter presents the evolution of the approach to quality concepts up today's quality management systems. At the end of the chapter are presented the requirements of ISO / TS 16949: 2009 relating to the automotive industry. The second part contains general outline of the study's object, brief description of the products, company's organizational structure and map of processes. The third part contains data of the logistics process within the organization. It describes (among others): procedures, areas of monitoring the process and process improvement tools. The analysis is conducted using case studies and data analysis as main tool.At the end work presents reasons which shows the logistic process as a part of companys quality and in relation to general standards.