Tytuł pozycji:
Wpływ zapachu na zachowania konsumenckie
Marketing zapachowy jest wciąż niestandardowym obszarem wywierania wpływu na zachowania konsumenckie, jednak dzięki coraz lepszym narzędziom i wzrostowi świadomości wśród menedżerów sklepów, zyskuje coraz większą popularność. Praca ma na celu zaprezentować aktualną wiedzę na temat wpływu zapachu na zachowania konsumenckie oraz przedstawić analizę przeprowadzonego eksperymentu.Głównym obszarem zainteresowania w tym badaniu był związek zapachu oraz specyficznych aspektów jego odbioru przez klientów sklepu odzieżowego z ilością czasu, jaką spędzają w sklepie oraz ich percepcją spędzonego czasu. Poza przedstawieniem dotychczasowej wiedzy w tej dziedzinie, omówieniem metodologii oraz wyników badania, proponowane są usprawnienia do uznanych modeli wyjaśniających związki pomiędzy zapachem, a zachowaniami konsumenckimi.
Scent marketing is still nonstandard way to influence customer behaviors. However due to ever improving methods and increasing awareness among managers, it gets more and more popular. The aim of the paper is to present current knowledge of scent influence on consumer behavior as well as present conducted experiment.Main focus of this study was aimed at relationship between scent and specific aspects of customers perception of it, and time their spend in store, as well as their perception of time spent. Apart from presenting current research, and methodology and results of conducted experiment, improvements for known models used to explain relationship between scent and customer behavior are proposed.