Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The activity of the youth (14-21) on Facebook, and beliefs about the "I like it".

Tytuł:
The activity of the youth (14-21) on Facebook, and beliefs about the "I like it".
Aktywność młodzieży ( 14-21 lat) na portalu społecznościowym Facebook oraz przekonania na temat funkcji "Lubię to"
Autorzy:
Dyba-Kardaś, Dorota
Słowa kluczowe:
Social Networking Sites, Facebook, "I like it"
portale społecznościowe, Facebook, "Lubię to"
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy było pogłębienie wiedzy o korzystaniu prze młodzież z portalu społecznościowego Facebook oraz o przekonaniach badanych na temat funkcji „Lubię to”. Przebadano 105 użytkowników Facebooka należących do trzech grup wieku: 14/15, 17/18 oraz 20/21 lat. W badaniu posłużono się autorskim kwestionariuszem „ Kwestionariusz Użytkowania Facebooka”.Badane grupy w niewielkim stopniu różniły się między sobą. Istotne statystycznie różnice dostrzeżono w liczbie lat posiadania profilu na portalu, liczbie podsiadanych znajomych, jak również na skali: podtrzymywanie relacji i znane postacie. Potwierdzono hipotezę, iż polubienia otrzymywane na portalu społecznościowym Facebook wpływają pozytywnie na emocje użytkowników. Rodzaje aktywności respondentów na portalu społecznościowym Facebook oraz ich przekonania na temat funkcji „Lubię to” okazały się zbliżone.

The aim of the following thesis was to broaden the knowledge concerning the usage of Facebook and the respondents’ beliefs regarding the ‘Like’ function. 105 Facebook users from three age groups, 14/15, 17/18 and 20/21, were surveyed. In the study the original ‘Questionnaire on Facebook Usage’ was used. The groups which were examined differed between each other to little extent. Statistically significant differences were noticed in the number of years that a given respondent has had a Facebook profile, the number of friends as well as on the scale regarding the maintenance of relationships and famous figures. The hypothesis was proven that ‘likes’ received on Facebook have a positive influence on the users’ emotions. The respondents’ activity on Facebook and their beliefs concerning the “Like’ function turned out to be similar.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies