Tytuł pozycji:
Perception of controversy in social ads
This paper focuses on the topic of the perception of controversial content in social advertisements. It brouches a subject of functions and goals of social advertisements, its place in the concept of social marketing as well as the issue of relation between controversial and shocking content and efficiency of the ads. Research carried aout for the needs of this paper are focused on the way that controversy in social advertising influences the audience, it also brings up a subject of which motives are perceived as the most controversial and which emotions they provoke.
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu treści kontrowersyjnych występujących w reklamach społecznych oraz postrzeganiu ich przez odbiorców. Poruszone jest w niej zagadnienie funkcji i celów reklamy społecznej oraz jej miejsca w koncepcji marketingu społecznego. Przybliża także kwestię zależności skuteczności reklam społecznych od zawierania w nich treści szokujących i uchodzących za kontrowersyjne. Badania przeprowadzone na potrzeby pracy miały za zadanie sprawdzić, które z motywów używanych w reklamach społecznych uważane są za najbardziej kontrowersyjne, w jaki sposób motywy kontrowersyjne wpływają na odbiorców i jakie wzbudzają w nich emocje.