Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w terapii dziecka autystycznego.

Tytuł:
Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w terapii dziecka autystycznego.
Using of the Sensory Integration method in therpy of the autistic child.
Autorzy:
Chochół, Natalia
Słowa kluczowe:
autism, therapy, sensory integration
autyzm, terapia, Integracja Sensoryczna
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wstęp: Autyzm jest schorzeniem, z którym w naszym społeczeństwie spotyka się coraz częściej. Wielu specjalistów z różnych dziedzin stara się znaleźć sposób, aby pomóc osobom cierpiącym na tę przypadłość, jak i ich rodzinom. Przez lata stworzono wiele metod rehabilitacyjnych, których założeniem było usprawnienie codziennego funkcjonowania. W niniejszej pracy przedstawione zostały najważniejsze informacje dotyczące autyzmu oraz terapii tego zaburzenia. Główną uwagę poświęcono metodzie Integracji Sensorycznej, której wykorzystanie w postępowaniu terapeutycznym było głównym tematem pracy.Cel: Ocena wpływu metody SI na rozwój dziecka autystycznego.Materiał i metody badawcze: Badaniu został poddany 8-letni chłopiec, który raz w tygodniu przez 9 miesięcy, systematycznie uczęszczał na zajęcia Integracji Sensorycznej. Spotkania trwały 45 minut. Badanie przeprowadzone zostało na podstawie karty badania dziecka.Wyniki: Badania potwierdziły skuteczność metody SI, która wspomaga rozwój dziecka chorującego na autyzm. Zaobserwowano złagodzenie objawów sensorycznych, wzrost sprawności fizycznej, wzrost napięcia mięśniowego oraz poprawę komunikacji i zdolność nawiązywania kontaktów. Wnioski: Metodę Integracji Sensorycznej warto wykorzystywać jako element terapii dzieci dotkniętych autyzmem, ponieważ wspomaga rozwój dziecka oraz jest ciekawym urozmaiceniem zajęć.

Introduction: Autism is a disorder which is increasingly common in our society. Many experts from of different specialties are trying to find a way to help people suffering from this disease and their families. Through the years, there were created many rehabilitation methods, which aim was to improve the daily functioning of the patients. In this paper there was presented the most important information about the autism and the assistance methods. This work is focused especially on the Sensory Integration. Its application in a therapeutic management was the main topic of the Bachelor thesis.Aim of the study: The impact assessment method SI on the development of an autistic child.Material and research methods: The study was conducted on the 8-years old boy, who has attended Sensory Integration classes regularly once a week for 9 months. The meetings lasted 45 minutes. The research was carried out on the basis of the child-testing card. Results: The research confirmed the effectiveness of the Sensory Integration method. SI supports the development of a child suffering from the autism. Among the observed changes they should be mentioned : an alleviation of the sensory symptoms, an increment of the physical strength, an increase in the muscle tension, an improvement of the communication skills and the ability to establish relationships.Conclusion: Sensory Integration method is worth to be used as part of therapy of the autistic children because it improves the development of the child and it is an interesting enhancement to the classes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies