Tytuł pozycji:
Building personal brand in job market with the use of social media by representatives of Generation Y
Praca porusza tematykę budowania marki osobistej (personal branding) w mediach społecznościowych wśród przedstawicieli pokolenia Y wkraczających na polski rynek pracy. Jej celem jest prezentacja teoretycznego ujęcia procesu personal brandingu oraz wyników badań empirycznych prowadzonych metodą kwestionariuszową, dających odpowiedź na podstawowe pytania dotyczące sposobu wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu własnej marki podejmowanych przez młodych ludzi.Wyniki potwierdzają, że młodzi respondenci starają się celowo realizować działania ukierunkowane na budowanie własnego wizerunku w oczach pracodawcy za pomocą zróżnicowanych mediów społecznościowych, jednak zakres działań jest ograniczony i nie dotyczy wszystkich badanych przedstawicieli pokolenia Y. Co ważne, wśród respondentów panuje przekonanie o przydatności budowania własnej marki jako narzędzia prezentowania atutów i nawiązywania kontaktów zawodowych.
The thesis raises a subject of personal branding in social media among representatives of Generation Y stepping in Polish job market. Its aim is to present the theoretical approach the process of personal branding and the results of empirical research conducted using the questionnaire method, giving answers to basic questions on how to use social media in creating its own brand undertaken by young people.The results confirm that young respondents are trying to deliberately pursue activities aimed at building their own image in the eyes of the employer through a variety of social media, however, the scope of activities is limited and does not cover all studied representatives of the Generation Y. Importantly, respondents are convinced of the usefulness of building its own brand as a tool to present the strengths and career networking.