Tytuł pozycji:
Specyfika innowacji w zarządzaniu kompetencjami w administracji publicznej
Rozważania podjęte w tej pracy obejmują tematykę innowacji w zarządzaniukompetencjami w jednostkach administracji publicznej. Obecnie procesy innowacyjneodgrywają bardzo ważną rolę w kształtowaniu życia społecznego i obywatelskiego.Przeważnie występują w sektorze prywatnym. Jednak coraz częściej można zauważyćprzenikanie innowacyjnych metod zarządzania z sektora prywatnego do jednostekadministracji publicznej. Wzrasta również znaczenie kapitału ludzkiego, który dysponujeunikatowymi kompetencjami. Umiejętne zarządzanie zidentyfikowanymi kompetencjamipracowników jest kluczem do sprawnie działającej organizacji, także publicznej. Wpierwszym rozdziale pracy omówiono zagadnienia dotyczące administracji publicznej,innowacji oraz zarządzania przez kompetencje. W następnej części przedstawiono wyniki zbadań empirycznych oraz wywiadu standaryzowanego, których celem było przeanalizowanieźródeł, motywów, narzędzi, barier oraz efektów innowacji w zarządzaniu kompetencjami wadministracji publicznej. Badania empiryczne dotyczyły projektu „Procesy, cele,kompetencje – zintegrowane w urzędzie”, natomiast wywiad został przeprowadzony zprzedstawicielem jednego z urzędów, który zrealizował wyżej wymieniony projekt. Następniena podstawie wyników z przeprowadzonych badań zaproponowano rekomendacje, dlaurzędów administracji publicznej.
The considerations taken into this work include questions of innovation in competency management in the public administration. Nowadays, the innovation processes play a very important role in shaping the social and civic life. They take place mostly in the private sector. However, we can more often observe the permeation of innovative methods of management from the private sector to the public administration. Also the significance of human resources is increasing, which have a unique competences. Skillful management of the identified competencies of employees is the key to an efficient organization, including the public one. The first chapter discusses issues concerning public administration, innovation and management by competencies. The next section presents the results of empirical research and the standardized interview, whose purpose was to analyze the sources, themes, tools, barriers and effects of innovation in competency management in the public administration. The empirical studies have concerned the project "Processes, goals, competences - integrated in the office". The interview was conducted with a representative of one of the offices that had completed the above-mentioned project. Then, I suggested the recommedations for the public administration based on the results of these studies.