Tytuł pozycji:
E-government as a factor in improving the quality of service offices and public institutions in Poland , for example, the University System of Study (USOS/USOSweb)
E-government is one of the most modern solutions to improving the quality of service in public offices and public institutions in our country. This phenomenon occurs more than often in both offices, commune offices and other public institutions, such as universities. The thesis focuses on the possibilities from the growing number of electronic services in the administration of the university. The The first chapter of this thesis focuses on the characteristics and legal aspects of e-government in Poland, as well as the inherent problems encountering by e -administration in the course of implementation and development. The next chapter focuses on beginnings of e-administration in Poland and in the world, and about how e-administration development in Poland looks like compared to its development in other countries. The rest of the chapter reveals the prospects in the coming years. The third chapter describes the University System of Study as an example of electronic administration in the public institution, taking into account the most important aspects, advantages and disadvantages of the system. The thesis end are conclusions from a study conducted on 50 students concerning their satisfaction with the quality of the administrative system of the university, showing the true degree of satisfaction with the system used.
Elektroniczna administracja to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań mających na celu poprawię jakości obsługi w urzędach i instytucjach publicznych w naszym kraju. Zjawisko to występuje coraz częściej zarówno w urzędach, gminach jak i innych instytucjach publicznych, jak na przykład uczelnie wyższe. Praca skupia się na możliwościach idących za wprowadzeniem coraz większej liczby usług elektronicznych w administracji uniwersytetu.Pierwszy rozdział poniższej pracy dotyczy głównie charakterystyki i prawnych aspektów elektronicznej administracji w Polsce a także nieodłącznych problemów napotykanych przez e-administrację w trakcie jej wprowadzania i rozwoju. Kolejny rozdział skupia się na początkach e-administracji w Polsce i na świecie, pokazując jak jej rozwój w Polsce rysuje się na tle innych krajów. Dalsza część rozdziału odsłania perspektywy jej rozwoju w najbliższych latach. Rozdział trzeci opisuje Uniwersytecki System Obsługi Studiów jako przykład działania elektronicznej administracji w instytucji publicznej, uwzględniając najważniejsze aspekty, wady oraz zalety systemu. Pracę kończą wnioski z przeprowadzonego na 50 studentach badania zadowolenia z jakości systemu administracyjnego uniwersytetu, ukazujące prawdziwy stopień satysfakcji z używanego systemu.